Reisverslag Olaf

25 26 27 28 29 30 31
Augustus 1 2 3 4 5 6

Woensdag 7 juli 2004

Vanochtend was het huis schoon en Carla was in een alles “moet” schoon humeur; kortom totale chaos. Dan kwam de taxi, groter dan ik verwacht had. Toen we bij schiphol arriveerden moesten we langs de douane; wat natuurlijk erg lang duurde. Vervelende regeltjes zeg!toen we bij het vliegtuig kwamen was het groter dan we hadden verwacht.

Eenmaal er in was er eerst een bochtige weg van 10 minuten naar de startbaan en dan nog 5 minuten Wachten op de andere 3 vliegtuigen die ook op willen stijgen.De reis duurde vervelend lang. Gelukkig was er genoeg te doen: boeken lezen, tv kijken, muziek luisteren etc.

Daarna eindelijk landen. Op het vliegveld ging het redelijk vlot.Toen met het busje naar het hilton hotel. Daarna nog wat zwemmen en nog wat eten.

Eten: hamburgers.

Donderdag 8 juli 2004

We worden wakker in het hotel en gaan ontbijten. Dan moeten we een half uur wachten op de wagen die ons naar het camperverhuurbedrijf brengt. En na een half uur; bedrijf heeft geen tijd om ons te halen. Weer een half uur wachten op een taxi en dan gaan we naar het camperverhuurbedrijf.

Daar krijgen we eerst een saaie instructievideo en dan de camper inspecteren, een best grote.Zodra het is gecheckt kunnen we vertrekken naar de supermarkt. Zodra we inkopen hebben gedaan kunnen wenaar San Diego. De snelwegen hier zijn erg hobbelig en dus na een hobbelige rit stoppen we even bij een parkeerplaats even wat te eten halen en we gaan verder. Een uur later denkt John dat we niet helemaal goed rijden dus we stoppen even en vragen het iemand. Inderdaad: we zijn te ver gereden. Dus omkeren en de juiste afslag nemen.

Bij het plaatsje vinden we op goed geluk de camping. Er is een zwembad en er zijn niet veel plekken meer over. Dan gingen we nog wat zwemmen en dan eten. Na het eten gaan we de camping verkennen en daarna nog wat thee drinken. Morgen gaan we naar Seaworld.

Vrijdag 9 juli 2004

Vandaag gingen we naar seaworld. We gingen eerst omkleden en dan eten. Toen ging John een taxi bellen. Even een kwartiertje wachten tot hij er was en we vertrokken. Na een korte rit in de rode taxi kwamen we aan bij de ingang. Toen we in het park waren gingen we eerst reserveren voor de lunch tijdens de orka show. Als eerste gingen we via de paarden(vond Mariska leuk) naar de pingu�ns. Binnen was het lekker koel en ging je via een rolband langs de pinguïns. Er waren heel wat soorten achter het glas. Aan het einde was er nog een winkeltje waar ze allemaal pinguïn spullen verkochten. Vervolgens gingen we naar de dolfijnen show. Voordat de show begon kwam er nog iemand die wat gitaar ging spelen. Toen de show begon stelden de trainers de dolfijnen voor en werden er allemaal trucjes gedaan. Ergens hing ook een touw boven het water die niet zo hoog hing en daar moesten de dolfijnen dus overheen springen. De eerste trekt het omlaag en de trainers vragen of het te hoog hangt. De dolfijnen schudden van ja. Toen vroegen ze of ze het hoger moesten hangen en de dolfijnen schudden van nee. Dus het touw werd behoorlijk hoog gehangen. Ze kwamen er wel overheen.

Na de show gingen we naar de shark encounter voordat een andere show begon. Daar kon je diverse grote haaien zien zwemmen en je ging ook door een soort “buis: door het water. Waar de haaien om je heen zwemmen. Dan, gingen we naar de :fools with tools” show. twee zeeleeuwen, Clyde en Seamore. Ze spelen met hun twee trainers een verhaaltje. Ze hebben met twee collega’s (hun trainers) een doe het zelf show. ze willen net als hun collega’s de beste zijn. Seamore is de ster(hoofdrolspeler) van de show maar Clyde is het daar niet mee eens en stelt een contract op zodat hij de ster wordt. Dan steelt een otter het contract en ze doen er alles aan om dat terug te krijgen en proberen beter te zijn dan de ander om zo zelf de ster van de show te worden. Na de show gingen we naar de “forbidden pool”. Een ondiep bassin waar allemaal grote roggen in zwemmen die je kon aaien.

Er was ook een grote speeltuin in het park waar we even heen gingen. Omdat we genoeg tijd hadden voordat de orka show begon gingen we nog in de kabelbaan die over de baai gaat. Vervolgens vertrokken we naar het “stadion” waar de show was. We kregen wat te eten op de banken. Het was een mooie show en er was een speciaal onderdeel om iedereen die vlakbij het water zat nat te maken. We hadden genoeg tijd over om nog een keer naar de zeeleeuwenshow te gaan. Dan het hoogtepunt van de dag: dolfijnen aaien en voeren. We moesten wel een poosje in de rij staan maar dat hadden we er wel voor over. Je moest ze wel eerst aaien en dan pas een visje geven want als je ze het visje hebt gegeven zijn ze pleite.

We gingen naar een huisdieren show waarbij allemaal honden, katten, eenden, varkens enz. een voorstelling deden. Als laatste was er nog een voorstelling bij het “cirque de la mer”. Een soort circus op een eilandje die ook best grappig was met een hoop geturn. Na de voorstelling verlieten we het park en namen een taxi naar de camper.nog even wat eten en dan slapen.

p.s: ik ben behoorlijk rood geworden.

Zaterdag 10 juli 2004

We worden wakker en kleden om. Vandaag blijven we lekker op de camping en blijven daar lekker. Schrijven, lezen, zwemmen, wandelen en een pot biljarten. Verder gebeurde er niet veel vandaag. Nog eten, omkleden en slapen.

Morgen gaan we op weg naar de grand canyon.

Zondag 11 juli 2004

Vandaag vertrokken we naar de grand canyon: een reis van 3 dagen. Eerst een rit door de stad maar later door dorre vlaktes en een woestijn. Dat was echt WARM. We stopten nog bij een parkeerplaats bij een klein vliegveld. Midden in een woestijn namen we een afslag naar een camping. Er was daar ook een golfbaan(wel op gras). Midden in de woestijn! We schreven in en parkeerden op een plekje dat nog vrij was. Het was er echt uitgestorven.

Buiten was het een oven. Een thermometer zei dat het 50 graden Celsius was. We gingen naar de receptie, een grote zaal zodat het wat koeler werd in de camper de airco stond namelijk de hele tijd aan nadat de camper was aangesloten. Ook ’s avonds. Bij de receptie gingen we veel biljarten(gratis) en darten. Verder gingen we nog even zwemmen en toen slapen.

Maandag 12 juli 2004

Vandaag gingen we weer verder richting grand canyon. Nadat we hadden afgekoppeld vertrokken we. Lang dorre vlaktes en woestijnen. We gingen bij de Mc donalds een milkshake halen en uiteindelijk kwamen we bij een camping met zwembad aan. Het was er nogal rustig. Vlak nadat we hadden aangesloten gingen we naar het zwembad. ’s Avonds nog wat dingen doen, zoals dit typen en dan gingen we slapen.

Dinsdag 13 juli 2004

Vandaag de laatste dag naar de grand canyon. Na een rit van ong. twee uur kwamen we aan. We gingen niet gelijk naar de camping maar eerst stoppen bij een uitzichtpunt. Geweldig uitzicht. Minstens twee kilometer diep en twintig mijl breed maar dat kan je je haast niet voorstellen. Het was net alsof je naar een plaatje keek. Je kan het je gewoon niet voorstellen dat het door zo’n kleine rivier is gemaakt. We gingen verder naar de camping. Het was niet zo ver meer. Er was helaas geen zwembad. We gingen lezen of andere dingen doen. Vroeg eten zodat we naar de zonsondergang konden kijken. Dat was echt prachtig. We gingen weer met de shuttle bus naar de camper. Omkleden, potje kaarten en dan slapen.

Woensdag 14 juli 2004

Vandaag gingen we weer naar het uitzichtpunt. Dit keer moesten we ergens overstappen op een andere lijn. In dat gebied mogen namelijk geen auto’s rijden. Het was een veel mooier uitzichtpunt. We gingen weer terug naar een souvenirwinkeltje die op de route lag. John en ik gingen alvast eerder terug en de anderen gingen even boodschappen doen bij een supermarkt daar. We waren nog maar net terug toen het begon te onweren en stortregenen. Terwijl Carla en de anderen nog terug kwamen; lopend! Dus ze kwamen nat aan bij de camper. ’s Avonds gingen we terug om opnieuw naar de zonsondergang te kijken. Het was helaas te bewolkt om de zon te zien. Dus we liepen gewoon lang de rand en genoten van het uitzicht. Omdat het nogal koud was en Carla en ik geen vest bij ons hadden kochten we twee truien bij een winkeltje. Mariska en Peter hadden wel een vest bij zich maar hadden het nog koud! Maar bij de winkeltjes hadden ze hun maat niet. Later kregen ze er toch nog eentje nadat ze de hele tijd boos achter ons aan hadden gelopen. We gingen weer terug, wat drinken en slapen.

Donderdag 15 juli 2004

Vandaag sliepen we een beetje uit en vertrokken om 9 uur. Bij een uitzichtpunt nog voor de laatste keer kijken en we gingen weg. Onderweg gingen we door dorre vlaktes (hoe kan het ook anders?) en stopten nog bij een Mc donalds omdat John en Carla koffie wouden. Een half uur later kwamen we bij monument valley. Er waren hele mooie rode bergen. Na nog een kwartiertje waren we bij de camping. We gingen bijna gelijk naar het zwembad. Verder deden we niet veel en ’s avonds slapen.

Vrijdag 16 juli 2004

We sliepen vandaag lekker uit. Nog eventjes zwemmen en toen gingen we een rondrit door de vallei maken. Toen het busje vertrok zei de chauffeur(een indiaan) dat de airconditioning aan ging. We zaten namelijk in een open ruimte achterin. We stopten eerst bij een grote berg zand dat een indianenhuisje bleek te zijn. Binnen werd er van alles verteld over het weven en de leefgewoonten.

Onderweg kwamen we langs allemaal bergen die op dieren en andere dingen leken zoals: snoopy(vond Carla erg mooi), olifanten, drie zusters, koning op troon en een burcht. Ook langs een plek

Waar back to the future 3 was opgenomen. Het was allemaal heel mooi. Toen we terugkwamen gingen we weer zwemmen en douchen en gingen met een busje naar een restaurant. Ik kreeg een overmaatse taco en nog een bord frieten erbij. Het was wel lekker allemaal. Toen we op het busje terug moesten wachten gingen we nog langs een klein museum over de omgeving. Dan gingen we terug, wat dingen doe en dan slapen.

Zaterdag 17 juli 2004

Vandaag verlieten we monument valley en gingen naar het “arches national park”. Het was een grote camping waar we naartoe gingen; met midgetgolfbaan, internetverbinding, zwembad en spellenzaal. We gingen lekker zwemmen, alles op internet zetten en nog wat andere dingen, douchen en slapen.

Zondag 18 juli 2004

We gingen vandaag naar het arches. Na een lange rit met de camper waren we er. We kwamen lang vele rotsen en muren. We stopten bij de “balanced rock”. Een grote steen die op een niet zo al te brede verticale stenen staaf. Dan gingen we gelijk door naar de devils garden. Daar stonden de meeste bogen en later op de dag zou het er te warm voor zijn omdat het een lang eind lopen is. Na een lange tocht waren we er: de “landscape arch”. Het was een lang, dunne boog. John vond hem tegenvallen maar het was best mooi. Na weer en lang eind terug gingen we naar het zogenaamde “north and south window”. Twee bogen die uit een “muur” waren gemaakt. Terug bij de camper gingen we nog zwemmen en nog m’n verslag bijwerken.

Maandag 19 juli 2004

Vandaag verder naar las vegas. Het was weer een saaie rit van een paar uur. We kwamen uiteindelijk kwamen we bij een dorpje, stopten bij een koa camping en schreven in voor een nacht. Bijna gelijk naar het zwembad na het aansluiten. Helaas begon het te regenen terwijl we zaten te zwemmen. Dus snel terug naar de camper. We kwamen er nat aan(waren we toch al). Zodra het stopte met regenen moesten we douchen(alweer nat!). dan nog dit typen en slapen.

Dinsdag 20 juli 2004

We kwamen vandaag aan bij las vegas. Na een korte rit gingen we een heuveltje op en aan de andere kant zagen we Las Vegas! Allemaal huizen en in het centrum hoge flats en hotels. Met een hoop geluk vond John de camping; die was vlakbij “Circus Circus”. Het was bijna alleen maar beton op de camping. Er waren zelfs een paar bomen!

We zouden eerst Circus Circus verkennen en dan zwemmen. Het was een groot wit gebouw met minstens 3 hotels. Er zat ook nog een koepelvormig, rood, glazen gebouw bij maar ik wist niet wat dat was. Binnen kwamen we langs vele kraampjes, restaurants en andere van dat soort dingen. Een stukje verderop zat het “adventuredome”: het grootste binnenpretpark. Met achtbaan en wildwaterbaan. Dan kwamen we na een stuk lopen bij het hoofdcasino. Allemaal gokkasten en blackjack tafels. En wat een lawaai kwam er van al die gokkasten zeg!

Er was een trap naar boven en daar was het zogenaamde kindercasino. Oftewel allemaal spelletjes waar je bijna alleen maar knuffels kan winnen. We deden wat spelletjes, Mariska en Peter wonnen wat knuffels (het soepkippen lanceren vonden ze geweldig) en John betaalde. Terug op de camping gingen we zwemmen en ’s avonds vroeg eten. We gingen terug naar circus circus en gingen er via de hoofduitgang uit, naar de strip. We begonnen alvast een eind te lopen want het was een heel eind. Het was nog niet donker dus de straat was nog niet erg mooi.

Carla en John haalden koffie bij een starbucks en later werd het donker en gingen alle neonlampjes aan. We kwamen langs een vulkaanuitbarsting bij het mirage en kwamen bij “treasure island”. Dat was een hotel met water er om heen en waar om de zoveel tijd een piratengevecht is. Helaas was het al te druk bij de eerste show. dus we liepen verder en gingen naar het “venetian”. Dat is ook een casino met hotel. Binnen was het casino en zodra we een verdieping hoger gingen kwamen we zomaar in een Venetische winkelstraat terecht. Met een kanaal en gondels. Het dak leek net de buitenlucht maar was gewoon het plafond. We gingen terug voor de piratenshow. Maar het was alweer te druk. Leek het, maar we vonden toch nog een plek. Het was een mooie show met kanonschoten en er zonk zelfs een schip. Toen begonnen we terug te lopen. Het was nog een heel eind lopen. Uiteindelijk kwamen we weer bij circus circus en liepen terug naar de camping en gingen slapen want het was een drukke dag.

Woensdag 21 juli 2004

Vandaag de 2e dag in Las Vegas. ’s ochtends gingen we langs de strip naar het outlet center van Las Vegas. Het was een soort gigantisch overdekt winkelcentrum. We bleven heel lang hangen bij een winkel waar de spijkerbroeken van merkkleding in de uitverkoop was. Dat duurde eeuwig.

Uiteindelijk gingen we weer terug naar de camper en naar de camper. Een poosje later naar het zwembad en ’s avonds een taxi bellen om naar de andere kant van de strip te gaan. Gisteren hadden we namelijk maar de helft gelopen. Bij casino New York stapten we uit en gingen naar binnen en weer naar buiten over een brug over de weg. Het was een prachtig hotel – casino met hoge gebouwen die op wolkenkrabbers uit New York lijken. Er was zelfs een achtbaan omheen. Verderop was het MGM. Het grootste hotel met pretpark. Even verderop kwamen we bij hotel Paris. Die leek op het Venetian maar dan met gokkasten in de nep buitenlucht. We dronken wat in een Frans cafeetje en gingen naar het Poseidon. Met de beroemde fonteinen. Het was heel mooi en daarna bleven we staan om nog een keer te kijken. We kwamen langs nog meer dingen, liepen de hele strip verder af en kwamen weer bij circus circus. Snel naar de camper, douchen en slapen.

zaterdag 22 juli 2004

Vrijdag 23 juli 2004

Zaterdag 24 juli 2004

Zondag 25 juli 2004

Maandag 26 juli 2004

Dinsdag 27 juli 2004

Woensdag 28 juli 2004

Donderdag 29 juli 2004

Vandaag waren we in het centrum van San Francisco. Na een eindeloze rit met de bus (het wachten duurde overigens ook erg lang. We stapten uit bij het station, hadden wat probleempjes met de kaartjesautomaten en gingen naar het perron. We moesten 10 minuten wachten op de trein. Het was meer een kruising tussen een trein en een metro. Het leek op een metro maar was breder maar trok heel snel op en remde ook zo snel. Eenmaal bij het station kwamen we in het centrum van San Francisco. We liepen maar rond en kwamen bij de beroemde trams. Er was helaas een behoorlijk lange rij. De trams hadden pech dus we moesten lopen. We haalden bij een starbucks (Mariska kreeg een zoen van John omdat ze hem het eerste zag) en Carla en John haalden koffie en een paar lekkere koeken. We liepen verder langs het spoor, namen een omweggetje en kwamen bij Chinatown. Het zag er redelijk mooi uit maar het viel wel tegen. Er waren zeer veel winkels waar ze grote houten en porseleinen beelden verkopen. We liepen uit Chinatown en gingen op weg naar pier 39. het leek een omweg hoe we gingen en dat was ook zo, maar we kwamen er wel. Het leek niet op een pier, meet een winkelcentrum op het water. We liepen dus maar naar het eind van de pier naar de zeehonden en zeeleeuwen. Ze waren er inderdaad. Op heel veel vlotten die aan palen vast waren gemaakt en daar lagen dus hordes zeehonden op. Ze lagen heel dicht op elkaar(hoewel veel vlotten leeg waren) dus as er en bewoog(wat ze zelden deden) kwam er dus ruzie, je weet wel, schreeuwen tegen elkaar en duwen. Na een poosje te hebben gekeken gingen we wat eten voordat we een rondvaart zouden maken. We aten bij een eet zoveel als je op kan buffet. Ik noemde het een eet zoveel tot je ontploft buffet maar dat maakt niet uit. Er waren pizza’s, spaghetti, gehaktballen en fruit. Na het eten gingen we dus naar de rondvaartboten. Er stond helaas een heel lange rij maar we kwamen er gelukkig toch nog in. We stonden vooraan bij de boeg. Onderweg was het koud en de boot ging eerst naar de Golden Gate Bridge. Het was heel mooi om hem van dichtbij en van onderen te zien. De boot keerde om en ging er weer onder door en ging richting alcatraz. Dat was best groot en mooi. Na er omheen zijn te gevaren vaarde de boot terug naar de haven. Langs de zeehonden die weer lui zaten te doen. We liepen weer verder langs de Fishermans Warf. Die stelde niks voor, gewoon wat viswinkels en restaurants en dat was het. Ergens op een pleintje dronken we nog wat en gingen vervolgens drie kwartier wachten op de tram.. Eenmaal in de tram was het een mooie rit. Hij werd nog net zo bestuurd als vroeger. We aten wat bij de burger king en gingen met de trein terug. Bij het station namen we een taxi, dat ging veel sneller en waren weer terug op de camping. Douchen, dit typen en slapen.

Vrijdag 30 juli 2004

Vandaag reden we weg uit San Francisco.richting Los Angeles. Het was weer een lange, saaie rit langs veel bochten. En uiteindelijk waren we bij een camping. Bij de camping hadden we een redelijk grote plek en gingen alvast douchen en Carla de was doen. Verder was er niet veel te doen daar.

Zaterdag 31 juli 2004

We kwamen vandaag aan in Malibu. Onderweg kwamen we nog langs een strand waar allemaal zeehonden lagen. Dat was leuk om te zien. De camping lag vlakbij de oceaan. Die konden we vanaf de camper nog zien. Even later gingen we over het strand lopen. Er lag behoorlijk wat rotzooi en het waaide er behoorlijk. We zagen zelfs nog een zeehond zwemmen. Verder deden we niet veel want het was veel te koud om te zwemmen in het (buiten)zwembad.

Zondag 1 augustus 2004

We waren vandaag in Los Angeles in een gehuurde wagen. De rit duurde best lang. Uiteindelijk kwamen we aan bij de “walk of fame”. Het was een lange straat met allemaal tegels in de vorm van een ster. Er stonden allemaal beroemde namen in gegraveerd. Zoals: bugs bunny, elvis, de beatles, Mickey Mouse, donald duck en Eddie Murphie. We konden niet alle tegels zien want daar was de straat te lang voor. Ergens op een pleintje haalden we een broodje en ook een grote milkshake bij McDonalds…

Hoe dan ook, we gingen verder en gingen in het “believe it or not”. Dat was een groot gebouw waar allemaal gekke dingen zijn. Verder reden we langs een paar studio’s zoals die van Paramount en reden daarna terug naar de camping maar stopten ook nog bij een strand waar we een hele poos gingen zwemmen. Er waren echt hele hoge golven. Terug bij de camping gingen we douchen, nog wat dingen doen en slapen.

Maandag 2 augustus 2004

Vandaag gingen we weer op weg naar San Diego. Het was een lange rit en bijna hetzelfde als de eerste rit met de camper want die ging ook over die weg. Eenmaal op de camping sloten we de camper aan en deden nog wat dingen zoals dit typen. Verder deden we niet veel vandaag.

Dinsdag 3 augustus 2004

Vandaag waren we voor de 2e keer van de vakantie in seaworld. We gingen er dit keer met de camper heen. Het was weer heel leuk. we gingen als eerste dolfijnen voeren en aaien omdat het vroeg waarschijnlijk rustiger was. En inderdaad, het was een stuk rustiger. Het was weer fantastisch om ze te aaien en te voeren. Daarna was de orka show. hij was heel mooi met mooie trucs en het publiek in de soak zone werd zoals gebruikelijk weer nart gemaakt. Vervolgens gingen we naar de “fools with tools” show. het was weer hartstikke grappig en er gingen dit keer een paar dingetjes verkeerd zoals een visje mis gooien maar dat was niet erg. Daarna naar de shark encounter, ze waren er inderdaad allemaal weer. Dan naar de pinguin encounter. Het was er weer een volle bak.

De winkel sloegen we over om naar de dolfijnen show. Het was een mooie show maar het was wel behoorlijk anders dan de vorige keer. We gingen vervolgens naar de roggen. Het was er veel te druk dus we gingen snel weer weg. Vervolgens naar de wild artic. Daar waren we de vorige keer niet in geweest. Na een tijdje wachten konden we erin. We deden de “non motion” mode. Dan beweegt het niet want het is een simulator. Het was een wild ritje(zonder beweging) en eenmaal eruit kwamen we in een soort basis op de noordpool. Er waren ijsberen, een soort kleine walvissen en walrussen. Toen naar de speeltuin. Mariska en peter klommen en renden er een beetje en we keken bij de winkeltjes en gingen toen naar de avondshow van de zeeleeuwen. Hij was heel anders. Er kwam eerst een schoonmaker en de “dj” draaide steeds een ander muziekje en die schoonmaker deed dus steeds een pruik of zo op om op die muziek te dansen. Toen de manager kwam kreeg hij een ander baantje: mensen rondleiden langs allemaal attracties uit het park. Zoals de orka show waar clyde en seamore de orka’s speelden. Verder ook de dolfijnenshow en nog een andere, het was prut(wat ook de bedoeling was).

Daarna gelijk naar de avondshow van de orka’s: Shamu’s House of Douse. Het was en hele mooie show want het was een andere dan overdag en het was donker. Daarna moesten we helaas weer terug naar de camper en naar de camping. Het hek was gesloten maar het ging gelukkig wel weer open. Snel omkleden, tanden poetsen en slapen.

Woensdag 4 augustus 2004

Vandaag deden we lekker bijna niets. Skelters huren, zwemmen, verslagen typen en luieren. Het was dus een lui dagje.

Donderdag 5 augustus 2004

Zucht! vandaag moesten we de camper terug brengen. Weer een lange rit naar het camperverhuurbedrijf en dan met de taxi naar het vliegveld. Het was wel een groot vliegveld, tenminste, dat lijkt het van buitenaf. Binnen waren er maar 4 incheckbalies en een lange rij. Het duurde enorm lang. Na het inchecken moesten we zelfs nog onze tassen weer meenemen naar een andere douane.

Daar moest een tas worden doorzocht en we mochten niet eens kijken. Toen we verder gingen moeste we over een roltrap en het metaal onder de band stond dus onder stroom! Niet erg veel maar toch. Ze zijn echt knettergek daar. Bij de douane zaten ze een kwartier bij John te zeuren omdat hij de laptop in z’n rugzak hield en verderop moest zelfs een papegaai op explosieven worden onderzocht. Gestoord! Bij de gates was het klein. Alles vlakbij elkaar. Eenmaal in het vliegtuig zaten we helemaal achteraan vlakbij de keuken. De rit duurde weer erg lang. Gelukkig werden onderweg ook weer films uitgezonden. De leukste was shrek 2. onderweg probeerden we wat te slapen maar dat lukte alleen Mariska, John en Peter.

Vrijdag 6 augustus 2004

De reis duurde nog steeds erg lang maar uiteindelijk kwamen we bij het vliegveld. We kwamen snel uit het vliegtuig omdat er een slurf achteraan werd aangesloten. We kregen de koffers behoorlijk snel en buiten stond de taxi al te wachten. Na een rit van ong. een half uur kwamen we weer thuis.