Zaterdag 27 mei 2017

Vandaag begint dan eindelijk onze vakantie. En ja hoor, we gaan weer naar de USA, ik denk voor de 17e keer nu, hoezo verslaafd…. Om 7 uur loopt onze wekker af en na t ontbijt vertrekken we naar Schiphol. Peter brengt ons weg, dus dat is wel fijn! Met een uur zijn we op Schiphol, dus dat valt mee ondanks de files en omrijden omdat de A6 afgesloten is. We zoeken de balie van United Airlines op, waar het zowaar erg rustig is en na de gebruikelijke veiligsheidsvragen kunnen we inchecken en geven de koffers af. De stoelplaatsen hadden we thuis online al geboekt. We gaan door de douane en veiligheidscheck en natuurlijk wordt de fototas drie keer extra gecontroleerd maar met een minuut of 20 zijn we er dan doorheen. Eerst maar eens lekker koffie drinken bij Starbucks. Ik koop nog wat tijdschriften en dan gaan we maar naar de gate [E9] en wachten daar tot om 11.15 het boarden begint. Mooi om 12.00 uur volgens schema vertrekken we, en de vlucht duurt ongeveer 8 1/2 uur. Onderweg krijgen we genoeg te drinken en als lunch de gebruikelijke ‘chicken or pasta’. Het is niet echt lekker maar vooruit je moet toch wat eten. Nog een ijsje toe en met drinken komen ze vaak genoeg langs. We vermaken ons met films kijken en muziek luisteren en we hebben mooie grote nieuwe tv schermpjes voor ons met genoeg keuze uit films, tv-series, spelletjes en muziek. Zo komen we de tijd wel door en rond 20.00u NL tijd, dus 14.00 u Amerikaanse tijd landen we op Washington DC. Hier moeten we onze koffers afgeven voor de volgende vlucht naar Phoenix en moeten zelf ook weer door de veiligheidscontroles maar dat gaat snel gelukkig. We zoeken een restaurant want onze volgende vlucht gaat pas om 17.00 plaatselijke tijd. We eten een overheerlijke en natuurlijk veel te grote Amerikaanse hamburger, en t smaakt ons prima. De vlucht naar Phoenix duurt ook nog eens 5 uur en inmiddels zijn we heel erg moe en gaar en moeten straks heel erg wennen aan het tijdsverschil van 9 uur. Mooi op tijd, dus rond half 8 [ned tijd is dat half 5 ’s nachts] landen we op Phoenix. De koffers staan snel op de band gelukkig en met een shuttlebus worden we naar het autoverhuurbedrijf gebracht. Het is er gelukkig rustig en met een minuut of 10 kunnen we onze huurauto uitzoeken. We hebben een fullsize auto gehuurd en er staat een hele rij waar we uit mogen kiezen. We kiezen een mooie zwarte Hyundai Sonata uit met maar 16.000 op de teller. De TomTom aan en hoppa op naar het hotel, de Embassy Suites. Het is een rit van een minuut of 20. We checken in en we hebben een erg mooie suite met aparte woonkamer, slaapkamer, keukentje, badkamer en zelfs een balkonnetje. We zijn nu echt doodmoe en ongeveer 24 uur op, een lange reis achter de rug, en vooral het tijdsverschil van 9 uur met Nederland. We douchen en gaan proberen te slapen. De eerste nacht is dat meestal rampzalig, veel wakker enzo maar we gaan een poging doen. Welterusten!

Zondag 28 mei 2017

Toch nog redelijk wat geslapen vannacht, al was ik wel veel wakker. Om half 7 ben ik maar opgestaan en na een lekkere douche gaan we ontbijten. Wat een tijd, en dat voor de zondag! Het is een uitgebreid ontbijtbuffet en er worden ter plekke op bestelling heerlijke omeletjes gebakken voor je met een grote keus aan ingrediënten. We nemen ieder een omelet, geroosterd broodje, sapje en nog een yoghurtje erbij en dan zitten we echt vol. Dan nog maar een uurtje op de kamer beetje internetten en omdat het hier zo warm is, rond de 35 gr, gaan we rond half 9 al op pad. We gaan naar Lookoutmountain, een heuvelachtig gebied waar we een stukje wandelen. Ook hier staan de beroemde Saguaro cactussen, we zullen er nog duizenden zien deze vakantie.

Het is erg heet en we hebben nog geen inkopen gedaan dus ook geen drinken bij ons dus al snel keren we om en gaan met de auto naar een shoppingmall waar gelukkig ook een Starbucks zit en hier nemen we lekker koffie. Althans, ik neem een caramel frappucino en John een gewone koffie. We lopen even in de mall rond en ik koop nog een leuk bloesje voor mezelf. Daarna gaan we naar Target, een grote supermarkt, waar we drinken en nog wat spullen kopen alsmede een koeltas kopen. ‘S middags zijn we weer in t hotel terug en luieren de rest van de middag, maar gaan nog wel lekker naar t zwembad en zitten daar een tijdje.

‘S avonds gaan we naar Oldtown Scottsdale waar we even rondlopen en daar zoeken we een restaurant op, heerlijk bovenop het terras buiten, met ventilatoren anders is t veel te heet om buiten te zitten, en we eten er heerlijk. temperatuur vandaag : 103 gr Fahrenheit oftewel 39,5 gr Celsius!

Maandag 29 mei 2017

Gisteravond zijn we om 21.15 al gaan slapen, pfff het is wel wennen hoor dat tijdsverschil. We waren kapot. Ik sliep gelukkig snel maar was ook wel heel vroeg weer wakker, al om half 6. Ook John is vroeg wakker en aangezien het ontbijt in t hotel al vanaf 06.00 is gaan we eerst rond 7 uur maar weer lekker ontbijten en t smaakt ons weer prima. Ik neem nu scrambled eggs met toast, een zoet broodje en sapje. De koffie is hier niet te drinken, maar dat is overal in Amerika. Die halen we straks wel bij Starbucks. Omdat het weer een erg warme dag belooft te worden gaan we weer vroeg op pad, al om 8 uur ’s morgens. Eerst rijden we bij Starbucks langs voor koffie. We gaan naar Papago Park, dat is niet zo ver rijden en hier kun je mooi wandelen en je kan ook een stuk naar boven wandelen naar Hole in the Rock. De naam zegt t al, een gat in de rotsen haha. Mooie rode rotsen waarin in de loop van de jaren een natuurlijke boog is ontstaan en je hebt er een mooi uitzicht over Phoenix.  We klimmen omhoog en het uitzicht is echt erg mooi en we maken wat foto’s. Het is bijzonder mooi maar ook al best heet en we wandelen weer terug naar de auto. Dan rijden we door en gaan we naar  de Desert Botanical Gardens. Een hele mooie en ook grote botanische tuin waar heel veel soorten cactussen en andere planten staan. Ik kan er mn hart ophalen met fotograferen heb ook erg veel plezier van mijn nieuwe macro lens die ik eindelijk eens goed kan uitproberen en maak lekker veel foto’s. Het is heel erg mooi en op ons gemak lopen we rond, maar het is wel heel erg heet, bijna 40 graden! Daarna gaan we nog even naar de shoppingmall, ja alweer haha, het is overdekt dus heerlijk koel. Ik koop er een nieuw badpak en leuk wit kanten jackje. Daarna halen we bij Trader Joe heerlijke gevulde wraps en een smoothie voor de lunch en rijden we terug naar het hotel en eten het lekker in de kamer op. Even bijkomen van de hitte en ’s middags gaan we weer lekker bij het zwembad zitten. ‘S Avonds gaan we eten bij Longhorn Steakhouse, waar John een newyorkstrip eet en ik heb overheerlijke zalm. Rond 21.00 zijn we weer terug in t hotel en ga ik douchen en slapen, even wennen nog hoor de Amerikaanse tijd.

Dinsdag 30 mei 2017

Vannacht eindelijk lekker doorgeslapen en pas om half 8 werd ik wakker. Het lijkt erop dat we aan het tijdsverschil beginnen te wennen! Bij het ontbijtbuffet neem ik twee vers gebakken pancakes en een sapje en John neemt weer een omelet. Na het ontbijt gaan we nog even lekker buiten zitten bij t zwembad en gaan na een uurtje de koffers inpakken. Rond half 11 checken we uit want we rijden vandaag naar Tucson, waar we voor 12 dagen een villa met zwembad hebben gehuurd. Onderweg komen we een outletmall tegen waar ook een Starbucks zit, dus ja hier halen we weer een overheerlijke koffie. We gaan weinig winkels in, maar in 1 winkel zie ik wel een hele leuke zomerjurk en die koop ik dan ook. Dan weer op pad en we rijden door tot we bij Casa Grande National Monument zijn. Dit zijn ruïnes van een dorp waar ooit indianen gewoond hebben, zo’n 600/700 jaar terug. We maken er foto’s en lopen wat rond, maar het is zo heet in de zon [40 gr is t weer] dat we snel weer naar de auto terug gaan. We hebben trek gekregen en willen ergens lunchen maar t enige wat we tegenkomen is een Macdonalds dus vooruit maar, dan maar lunchen bij de Mac. T is dat er niks anders zit, anders hadden we hier echt niet gegeten, maar vooruit, je moet toch wat eten hè. Dan rijden we weer verder naar t zuiden en rijden nog even door Pikacho State Park. Hier staan erg veel saguaro cactussen en wat mooie bergen, maar t is veel te heet om te gaan wandelen. Inmiddels is t 3 uur en het is nog 45 minuten rijden naar ons vakantiehuis, dus besluiten we daar maar heen te rijden want rond 4 uur zouden we inchecken. Net voor 4 uur zijn we op de bestemming, het huis is snel gevonden en ligt in de heuvels (Catalina mountains) aan de rand van Tucson. De eigenaar verwelkomt ons en legt een uit en vertrekt. Wij pakken de koffers uit en bekijken t huis. Het is erg groot, wel vier slaapkamers, twee badkamers, een hele grote keuken, woonkamer, biljartkamer en drie heerlijke terrassen buiten waarvan een overdekt is en waar ook twee grote ventilatoren hangen. Ook hebben we een privezwembad, wat met deze hitte wel heel erg prettig is. In de tuin staan ook veel van die grote cactussen, en het uitzicht over de heuvels en Tucson is geweldig mooi. Als alles uitgepakt is gaan we boodschappen doen bij Albertsons. Als we weer terug zijn ruimen we alles op en gaan lekker buiten zitten, het is inmiddels afgekoeld tot een graad of 35! Ik kook zelf en we eten ook lekker buiten. Het is wel een stuk vroeger donker dan in Nederland. Rond half 8 is het namelijk al donker hier.]

Woensdag 31 mei 2017

Gisteravond pas om half 12 gaan slapen en ik ben veel wakker geweest. Maar goed, het is vakantie, dus pas om 9 uur opgestaan en we besluiten een rustig dagje te houden vandaag. Na het ontbijt gaan we koffiedrinken bij Starbucks en gaan alleen even naar de Walmart. Een megagrote supermarkt, waar ze van alles verkopen, van sla tot fietsen, van geweren tot autobanden en van kleding tot speelgoed. Ja en ook de dagelijkse boodschappen dus, vaak in enorm grote verpakkingen. Altijd erg leuk om rond te lopen. Voor Mariska moeten we hier grote zakken vol M&M’s peanutbutter smaak meenemen naar Nederland, want die zijn alleen in de USA te koop en zijn o zo lekker! We kopen er een paar kleinigheidjes, en ook nog een nieuwe verrekijker. Want we hadden twee verrekijkers, maar die zijn in de strijd gebleven en konden we thuis nergens meer vinden helaas. Rond 1 uur zijn we weer thuis, we eten een broodje en relaxen de rest van de middag. Natuurlijk wel even t zwembad in!

Donderdag 1 juni 2017

Na het ontbijt, wat we lekker op het terras opeten, gaan we op stap. We gaan naar Mission San Xavier. Dit is een oude missiepost, ook kerk, en is erg mooi om te zien, echt een prachtig gebouw! We kijken hier op ons gemak rond en maken wat foto’s.

Daarna rijden we nog wat zuidelijker en zien nog een Starbucks gelukkig waar we koffie halen. Dan gaan we naar het Titan Missile Museum. Hier krijgen we een rondleiding, want hier staat nog een (de enige in de USA) ontmantelde kernraket, nog uit de koude oorlog, en het hele ondergrondse gebouw mogen we, onder leiding van een gids, bezichtigen. Alle apparatuur staat er nog, en het is best heel interessant en indrukwekkend. Rond half 2 hebben we alles bekeken en rijden weer naar ons vakantiehuis. Onderweg lunchen we nog bij de Panda Express, hier hebben ze heerlijk chinees eten, onder andere de orange chicken is erg lekker. Bij Albertsons halen we nog vers brood en een paar boodschapjes en zijn rond half 4 weer thuis. We relaxen de rest van de dag en gaan nog lekker even t zwembad in. Als we de tuin in willen lopen zien we ineens 5 herten in de tuin staan, rondom t zwembad die heerlijk van de blaadjes aan de bomen staan te eten. Vanaf ons terras kunnen we foto’s maken, leuk! We hebben ook veel kolibries in de tuin trouwens, en er hangt een voederding speciaal voor kolibries waar ik elke keer suikerwater in doe voor ze, daar zijn kolibries gek op, en is erg leuk om te zien!

Vrijdag 2 juni 2017

Vannacht eindelijk weer eens een nacht doorgeslapen, het duurt dit jaar erg lang voor ik aan t tijdsverschil gewend ben. Na het ontbijt gaan we rond 9 uur op pad, we gaan vandaag naar Sabino Canyon. Dit is een kloof met prachtige rotsen, bergen, rotspartijen, water, cactussen en andere mooie planten en bomen en je kunt hier prachtig wandelen. We parkeren de auto bij de ingang en kopen kaartjes voor de shuttlebus die je naar het eindpunt in het park brengt, er mogen namelijk geen auto’s het park in. Rond half 11 zijn op t diepste punt in t park en hier begint onze wandeling. Het is zeer mooi, waanzinnig mooie uitzichten en we genieten erg van de wandeling, ook al is het erg heet. Natuurlijk worden er weer veel foto’s door mij gemaakt. Na een eind wandelen nemen we het laatste stukje het shuttlebussen terug naar de ingang van het park. We rijden weer naar ons huis waar we lunchen en ’s middags lekker zwemmen en relaxen bij het huis.