Het Reisverslag

Druk op een datum in de tabel om naar desbetreffende dag te gaan.
Op de rest van de pagina kunt u op de datum klikken om terug naar boven te gaan
  za zo ma di wo do vr
Juli       6 7 8 9
  10 11 12 13 14 15 16
  17 18 19 20 21 22 23
  24 25 26 27 28 29 30
Augustus 31 1 2 3 4 5 6

Dinsdag 6 Juli

Vandaag de laatste spullen in de koffers gedaan, opgeruimd en laatste was enzo gedaan. En Jinte naar pension gebracht, arme Jinte, ze had er niet zo'n zin in….. Maar vooruit het zal wel goed gaan. 's Avonds na het warme eten rijden we naar Brussel, waar we vlakbij het vliegveld een hotel hebben besproken, het Campanile Hotel Brussels Airport. Onder weg is het heel rustig , waarschijnlijk omdat er voetbal op tv is, boffen wij even. Na een korte tankstop en milkshake stop zijn we rond half 10 al in het hotel . We hebben 2 kamers en kijken nog even voetbal, ja je moet toch wat he….. Rond een uurtje of half 1 gaan we slapen, want om half 8 zetten we de wekker .

Woensdag 7 Juli

Jinte is jarig vandaag, ze wordt 3 jaar. Ze trakteert vast de honden in het pension haha en wij nemen wel een kadootje voor haar mee uit Amerika. Om half 8 staan we op, we hebben prima geslapen gelukkig en kwart over 8 nemen we een taxi naar het vliegveld. Het is maar een paar minuutjes rijden. Het inchecken gaat heel vlot, er is geen lange rij gelukkig. Ik heb gisteren thuis al online ingecheckt en boardingpassen uitgeprint, dus we zijn gauw klaar. Dan zijn we wel toe aan een lekkere koffie bij de Starbucks, hier is de rij langer dan bij het inchecken, maar vooruit we hebben toch tijd zat, we gaan pas om 11 uur de lucht in. We hebben in het vliegtuig zelfs 2 stoelen in Economy Plus, dus dat is boffen voor John en Olaf, want dan hebben ze extra veel beenruimte. Het is ongeveer 8 ½ uur vliegen naar Chicago en we vermaken ons met lezen, muziek luisteren, vervelen en films kijken op onze prive tv schermpjes. De tijd gaat nog redelijk snel en op tijd landen we in Chicago. Er staat wel een aardig lange wachtrij bij de Immigrations maar we moeten toch tot 5 uur wachten voor de vlucht naar Denver vertrekt. We eten maar wat bij de MacDonalds want veel meer zit er niet echt maar vooruit, moet kunnen, het is vakantie tenslotte. Om kwart over 5 plaatselijke tijd gaan we de lucht in, en het is maar 2 uurtjes vliegen gelukkig. De koffers zijn er heel snel gelukkig en we nemen een taxi naar het hotel. We hebben een erg mooi hotel, met een grote suite met 2 hele grote bedden, een zithoek, complete keuken, balkon en ja zelfs een badkamer. We internetten nog even en dan is het echt gebeurt. Rond 9 uur gaan we slapen, het is dan ned. Tijd al 5 uur 's nachts dus hoogste tijd voor een tukkie. Peter slaapt al, die ging even op bed liggen met zn kleren nog aan en is in slaap gevallen, en die hebben we maar lekker laten liggen.

Donderdag 8 Juli

Al vroeg zijn we wakker, rond 6 uur al, het is even wennen aan de nieuwe tijd. Om half 8 staan we maar op en gaan om de beurt douchen. Dan naar beneden, naar het restaurant waar we lekker gaan ontbijten. Peter bestelt pancakes met spek (3 stuks, wat net teveel is voor hem) Olaf neemt scrambled eggs met toast, spek en hash browns en John en ik nemen ieder omelet met ham en toost en gebakken aardappels erbij. Het klinkt vreemd, klopt dat weet ik haha, en thuis eten we dit nooit, maar in Amerika hoort t er gewoon bij en het smaakte prima. Om 10 uur checken we uit en bellen we een taxi, waar we 20 minuutjes op moeten wachten, want er moet een minivan komen, anders passen we er met zn vieren en 4 grote koffers niet in. De taxi-chauffeur is een praatgrage Afrikaan die helemaal vol is van het nederlandse voetbal en hij kletst er lekker op los. De rit van ruim een half uur is gauw voorbij. We moeten de camper ophalen in een dorpje net buiten Denver. John heeft vanmorgen vroeg al gebeld en onze camper stond al klaar en kon vanaf 11 uur opgehaald worden,dus boffen voor ons. Er was niemand verder, dus na de hele papierwinkel en camper checken konden we na goed een uur al op pad. De koffers hebben we trouwens ook daar al uitgepakt, want die kunnen we niet allemaal kwijt in de camper. Ze hebben daar wel bergruimte voor 4 weken voor onze koffers. We zetten de tomtom aan en zoeken de eerste de beste Walmart op, het is 20 mijl rijden. We nemen daar eerst een lekkere shake bij de Macdonalds en nemen dan 2 grote winkelkarren. We slaan flink boodschappen in, en we kopen ook 4 campingstoeltjes, een BBQ, broodrooster, fatsoenlijke koekepannen en hapjespan en nog meer zooi. Met 2 volle karren en 400 dollar armer komen we de Walmart uit en gaan eerst alle boodschappen opruimen. Dan eten we een lekker croissantje, nemen wat drinken en dan is het nog een kwartier rijden naar de campground. John had gisteravond al op internet gekeken, en een mooie campground gezien in de buurt dus daar rijden we heen. Ze hebben een mooie plek voor ons en we pakken de rest van de spullen uit en ruimen alles op en dan tijd om te relaxen. We internetten nog een beetje, lezen wat enzo en dan alweer tijd om de douchen. En een beetje op tijd naar bed, want de moeheid slaat toch wel toe nu.

Vrijdag 9 Juli

Alweer vroeg wakker, rond 5 uur…. Wel even wennen nog aan het tijdsverschil. Om half 9 staan we uiteindelijk op en een uurtje later rijden we weg, richting Grand Junction. Dat is ong. 150 mijl voor Moab. Onderweg komen we gelukkig een Starbucks tegen en daar MOETEN we natuurlijk even stoppen voor een overheerlijke koffie voor John en voor mij een latte macchiato (soort van cappucciono, maar dan anders haha). Bij de Walmart halen we nog wat laatste boodschapjes, die we gister vergeten zijn. We hebben een KOA camping gevonden in Grand Junction en hebben er een mooie plek. We gaan 's middags lekker naar het zwembad want het is behoorlijk warm. Verder lekker luieren en morgen verder rijden via het Colorado National Monument.

Zaterdag 10 Juli

Vanmorgen gaan we eerst het Colorado N.M. bekijken, hier zijn we nog nooit geweest. Het is een niet zo'n heel groot park, maar wel ontzettend mooi, met veel rode rotsen en canyons. We stoppen een paar keer om foto's te maken en een kleine wandeling te maken. Het is nogal een bochtige weg en Peter wordt een beetje misselijk in de camper, en hij mag verder voorin zitten en foto's maken. Bij het visitor's centre stoppen we natuurlijk ook nog even om een stempel te halen voor het national parks paspoortje en we kopen er nog een boek van het park en kijken er even rond. Dan gaan we op weg naar Moab, waar we een plaats op de KOA camping besproken hebben voor 4 nachten. Het is er ontzettend heet maar goed, dat went wel, en zowaar we hebben smiddags ook even een kort regenbuitje. Helaas frist het er niet van op. 's Avonds lekker BBQen.

Zondag 11 Juli

Vandaag houden we een lui dagje. We slapen lekker uit en ontbijten heerlijk buiten. (elke plaats hier , op elke camping trouwens, heeft een grote picknickbank da's wel handig). 's Middags gaan we even Moab in en doen wat boodschappen bij de Citymarket, waar zowaar een Starbucks zit!! Dat kunnen we niet laten lopen en we halen er heerlijke koffie en voor mij deze keer een cappuccino. Weer smullen. We gaan nog even wat winkeltjes in en we kopen nog een zon en een salamander van metaal, een voor in huis, en de grote zon voor aan de voorkant van het huis. Vorig jaar hadden we er bij Zion al 2 gekocht, en ik wilde graag nog een erbij hebben. Meteen geslaagd dus. Verder kopen we voor John en mij nog wandelschoenen.. niet dat we die niet hebben… maarre die staan nog in Zeewolde, die ben ik vergeten in te pakken, net als de sandalen van Olaf (die klaagt daarover haha)…. 's Middags probeert John via internet het voetballen te volgen maar de internetverbinding is erg slecht hier dus dat lukt niet al te best. We gaan dan maar lekker zwemmen en lezen later de uitslag wel op internet, als dat weer werkt tenminste.

Maandag 12 Juli

Vandaag gaan we naar Canyonlands N.P. Het is oneveer 3 kwartier rijden en we gaan eerst naar het visitor's centre. (stempeltje halen voor t paspoortje (daarin verzamelen we dus van alle nationale parken waar we komen, stempels, die kun je dus in het visitors centre bij elk park halen). We gaan eerst naar Upheaval Dome waar we een mooie wandeling doen, maar het is best klimmen en we zijn er op t heetst van de dag, en het is ruim 36 graden dus pittig, maar wel heel erg mooi en zeer de moeite waard. Wat is dit toch ook een mooi park. Het uitzicht boven is schitterend. Ooit is hier een meteoriet ingeslagen (denken ze…… slechts 60 miljoen jaar geleden…..) . We lopen weer terug naar de camper en drinken eerst wat en rijden dan verder naar Mesa Arch. Ook dit is weer een wandeling met wat klimwerk en het luie zweet komt er nu uit haha. Mesa Arch is een hele grote natuurlijke boog, van rood steen, en is echt prachtig om te zien. Bovendien hebben we van hier boven af een heel mooi uitzicht over Canyonlands. We rijden nog verder naar een ander uitzichtpunt, maar hier hoeven we maar een klein stukje te lopen gelukkig. Met de camper rijden we het park uit en gaan naar Dead Horse Point State Park. Dit is vlakbij Canyonlands en is niet groot, maar je hebt er wel een heel mooi uitzicht over de Colorado rivier, die zich kronkelt tussen de canyons door en het is bijzonder mooi om te zien. Inmiddels zijn we best verkleurd en we hebben t heet en zijn moe dus rijden we terug naar de camping, waar we lekker relaxen. 's Avonds maar uit eten, want ik heb geen zin meer om nog te koken. (we eten bij Denny's, en zoals overal in amerika zijn hier de glazen fris megagroot en halfvol ijsklonten, en zodra je je glas half leeg hebt halen ze m alweer weg om vervolgens met een nieuw vol glas weer aan tek omen….. stel je voor dat je glas leeg is dat kan hier natuurlijk niet….. ja en alle refills zijn gratis hier, je betaalt maar 1x dus voor een cola bijv, maar je kunt zoveel refills krijgen als je wilt.

Dinsdag 13 Juli

Vandaag staat Arches N.P. op het programma. Het is nog heter dan gisteren dus dat belooft wat. Om half 11 parkeren we de camper op een overvolle parkeerplaats bij Devils Garden, waar we een mooie wandeling gaan maken naar Landscape Arch. Het is echt superheet,maar het uitzicht is weer heel mooi (het wordt afgezaagd) en we lopen tot het eind, en dan weer terug naar de camper, waar we behoorlijk bezweet aankomen (ja het is 38 graden). Via wat andere uitzichtpunten en het visitors centre rijden we smiddags weer terug naar de camping. De koelkast proppen we vol met blikjes fris en limonade en bier. Vandaag komen Henk, Anita en Saphira namelijk. We zouden eigenlijk barbequen op de camping, maar aangezien de koelkast in de camper niet zo heel groot is kunnen we daar onmogelijk vlees en salades voor 7 personen in kwijt, dus hebben we besloten maar lekker uit eten te gaan met zn allen. Om een uur of 5 arriveert de familie Kamies, met hun supergave huurauto. Het is echt te gek en heel onwerkelijk en bizar eigenlijk om je familie, die notabene ook in Zeewolde woont, te zien in Amerika. We maken beiden een heel andere rondreis, en het is puur toeval dat we net deze avond gelijk in Moab zijn. Voor ons is het de laatste dag, voor hun de eerste. Het is erg gezellig en we drinken lekker wat buiten, en rond half 7 koppelt John alles af en rijden wij met de camper, en hun met de auto, richting het restaurant. Het restaurant ligt nogal hoog op een heuvel en met de camper kunnen we daar niet heen, dus parkeren we beneden de camper en gaan met zn zevenen in de auto naar boven. Het uitzicht is inderdaad erg mooi, en het is erg gezellig met zijn allen zo. Het eten is heerlijk en we vermaken ons allemaal prima. Olaf en Saphira zitten tegenover elkaar en zijn druk met kwekken en foto's maken van elkaar!!! Hahaha. We komen tijd tekort om alle amerika ervaringen uit te wisselen, maar dat halen we thuis wel in dan. Om een uur of 10 zijn we weer terug op de camping.

Woensdag 14 Juli

Om half 8 al opgestaan want we hebben een reisdag voor de boeg vandaag. Even over half 9 rijden we al weg, want we gaan richting Yellowstone, en dat is totaal 560 mijl rijden, te veel voor een dag dus dat doen we in twee dagen. Vandaag hebben we de helft gereden ongeveer. Onderweg nog gestopt bij een Walmart en in de buurt van Salt Lake City even geshopt bij een outletcenter. Dit viel een beetje tegen en alleen voor Peter kopen we een leuke korte broek en wat shirts. Rond half 6 zijn we op de camping, die we gevonden hadden op internet. Het is hier niet zo heel heet als in Moab gelukkig en we hebben een mooie grote plaats en kunnen heerlijk buiten zitten en buiten eten. Rond 9 uur wordt het zelfs te fris om buiten te zitten dus verkassen we naar binnen waar we het reisverslag (naja we… ik (Carla dus) typ alle reisverslagen, en John zoekt foto's uit voor op de site. We liepen nogal wat dagen achter maar nu is alles weer up to date gelukkig. Morgen komen we aan in Yellowstone, waar we 3 of 4 nachten weer blijven. We zijn nu in de staat Wyoming trouwens. thumb__MG_9134

Donderdag 15 Juli

We hebben zin in een lekker uitgebreid ontbijt dus ik ga aan de slag. Voor Peter en mezelf bak ik lekkere pancakes en John en Olaf willen scrambled eggs met spek en toast. Een heerlijk stevig ontbijtje dus, jammie. Rond kwart voor 9 rijden we al weg want het is nog wel even een stukje rijden naar Yellowstone. Het is een erg leuke en mooie weg die we rijden, deels door berglandschap en net als we ergens geparkeerd staan om koffie te maken, zien we iets verderop een hele grote schaapskudde de weg oversteken, allemaal op hun gemakje, zodat alle autos moeten remmen en wachten, anders eet iedereen schapevlees vanavond hahaha. Arme schaapjes, ze zijn zo leuk om te zien en er zijn veel lammeren bij nog. Rond half 3 komen we aan bij Grand Teton, waar we eerst naar het visitors centre gaan, en dan rijden we de weg door Grand Teton helemaal af, naar het noorden, want dan kom je vanzelf bij Yellowstone uit. Het is er prachtig, hoge bergen waar nog sneeuw ligt en mooie meren en een paar keer stoppen we om foto's te maken en te genieten van het mooie landschap. Er is ook nog een kleine dam met waterval, erg mooi om te zien. Onze camping ligt 2 mijl van de zuidingang van Yellowstone, en we hebben hier een plaats besproken voor 3 nachten. De campground ligt echt heel mooi, midden in het bos, en we hebben een hele mooie grote plaats. Alleen zo midden in de natuur geen internet en geen bereik met de mobiele telefoons, dus dat is even afkicken voor iedereen. Maar er is genoeg te doen in Yellowstone, dus we zullen ons wel vermaken. Het weer is nog steeds heerlijk en we kunnen lekker buiten zitten.

Vrijdag 16 Juli

Zo warm als het overdag was, zo koud was het vannacht. We hadden echt de dekens nodig, zo koud was het in de camper. Dat was nog haast niet eerder gebeurd, meestal is het snachts ook nog warm, maar goed, we staan hoog blijkbaar. Toch lekker geslapen. Als we opstaan, en we staan laat op vandaag pas om 11 uur, is het alweer prachtig zonnig weer en kunnen we lekker buiten ontbijten. We gaan vandaag de Old Faithful bekijken. Dit is de bekendste en meest aktieve geiser van Yellowstone, en elke anderhalf uur spuit hij water en stoom. Omdat hij net uitgewerkt is als we aankomen gaan we eerst in de omgeving wandelen en kleinere geisers bekijken. Rond kwart voor 3 wordt hij weer aktief als het goed is en een kwartiertje van tevoren zorgen we dat we er kunnen zitten en rond 10 voor 3 komt er eerst een hoop rook uit, dan water en dan nog meer water en rook en dit gaat zo een paar minuten door. Erg mooi om te zien, dan wordt het vanzelf minder en stopt het en komt er alleen nog een klein beetje rook uit, en dan anderhalf uur later herhaalt zich het. We gaan hierna even naar het visitors centre en de winkel maar daar is het zo druk daar vluchten we weer uit. We rijden met de camper naar nog een paar andere geisers enzo, zoals Biscuit Bassin en Upper Geyser Bassin (zie foto's). Je kunt overal doorheen/omheen lopen op houten flonders(wandelpaden) die ze gemaakt hebben, heel bijzonder. Af en toe stinkt het ook heel erg (zwavel brrr…. Yellowstone is tenslotte een grote vulkaan). Rond half 6 pas zijn we terug op de campground en we kunnen nog lekker buiten zitten. Er is ook een vuurstookplaats en we kopen een grote doos hout en stoken lekker een fikkie savonds, waar we met zn allen bij zitten, erg leuk, lekker warm en gezelig (de gitaar ontbreekt hahaha….)

Zaterdag 17 Juli

Vannacht was het niet zo koud gelukkig, geen dekens nodig gehad. Het is weer prachtig warm weer als we opstaan en we ontbijten weer buiten aan de picknickbank (die op elke kampeerplek hier op elke camping staat trouwens). Iets eerder dan gister, rond half 11, gaan we op weg. We parkeren de camper bij de haven bij Yellowstone Lake, en we kijken rond. Je kunt er een rondvaart maken maar ook roeiboten en motorboten huren. We huren dus een motorboot voor een uur, veel leuker dan op een rondvaartbootje . We krijgen allemaal verplicht een reddingsvest om en dan de boot in en na een kleine uitleg kunnen we het water op. Het waait best wel maar dat boeit ons niet. Yellowstone Lake is een ontzettend groot meer, het water is bijzonder koud, en mooie bergen met sneeuw op de achtergrond, en met de motorboot mag je maar op een klein stukje van het meer komen. Het is erg leuk en gaaf, en het spettert soms behoorlijk als je hard door de soms best hoge golven vaart. Olaf mag ook ff sturen, hij heeft tenslotte ook een rijbewijs. Veel te snel is het uur om en moeten we de boot weer inleveren. Een hele leuke ervaring!. In de camper maak ik hotdogs en dan kunnen we weer op pad. We gaan nog bij de watervallen kijken. Eerst bij de Upper falls, wat erg mooi is , dan rijden we een klein stukje verder naar de Lower Falls, die in een kloof liggen en het is er bijzonder mooi. We maken dan ook veel foto's en video. Onderweg rijden we nog door een vallei waar veel bizons te zien zijn, maar er lopen er maar enkele, wel een paar vlak langs de weg, dus dat is wel gaaf!. Enorme beesten zijn het, zoals jullie op de foto's ook wel kunnen zien. We gaan ook nog even naar Canyon Village, waar ik voor mezelf een rood sweatvest koop met “Yellowstone” erop, en John koopt een tshirt en een pet van Yellowstone. Na nog 2 korte stops bij uitzichtpunten rijden we terug naar de camping, wat zeker anderhalf uur rijden is!!! We tanken eerst even, dan zetten we de camper op de camping neer en omdat het al 7 uur is en ik geen zin en puf meer heb om te koken, gaan we lekker uit eten. Vlakbij de camping zit een restaurant, en we eten er heerlijk. 's Avonds maken we nog een vuurtje en dan niet al te laat slapen want we zijn best moe.

Zondag 18 Juli

Vandaag de laatste dag Yellowstone alweer. Niet al te laat gaan we op pad, we gaan eerst in het noorden van het park bij de hoogste watervallen kijken. Dit is wel 2 uur rijden trouwens. Onderweg rijden we weer door de vallei en ja deze keer zien we heel veel bizons. We zien een paar hele grote kuddes bizons, en ook vlak langs de weg staan er een paar, en we stoppen dan ook een paar keer om ze op de foto te zetten. Op een gegeven moment staan we helemaal stil, het verkeer van beide kanten staat stil trouwens, 2 files zijn er haha. De oorzaak: een eigenwijze grote bizon die midden op de weg staat op z'n gemakje, en niet van plan ook maar een stap te verzetten. Hij kijkt eens geïnteresseerd rond naar al die autos en campers, krabt zich eens uitgebreid en ja dan eindelijk verzet hij 3 stapjes, net naar de andere weghelft, zodat wij heel voorzichtig erlangs kunnen rijden en weer verder kunnen. Erg leuk haha! Eenmaal bij de watervallen aangekomen eten we er wat, kijken rond maken wat fotos en rijden dan nog een half uurtje verder naar Mammoth Hot Springs. We lopen hier rond, het is erg heet trouwens en maken veel foto's, het is bijzonder mooi weer. (zie foto's). In het dorpje zelf parkeren we ook nog even de camper om wat rond te lopen en naar het visitors centre te gaan. Er lopen hier heel veel herten gewoon zomaar rond, staan er wat of liggen gewoon, en overal staan ook borden dat je er niet te dichtbij mag komen. Er lopen ook rangers rond om de mensen op afstand te houden. Wel een leuk gezicht, al die herten zomaar in een klein dorpje, met veel toeristen. Onderweg hebben we ook nog een hele kudde herten gezien trouwens. En: ook toen we onderweg waren moesten we ineens remmen want wat zagen we: een grizzlylbeer met 2 jongen vlak langs de kant van de weg, rustig aan het eten en lopen. Uniek!!! Foto's en video gemaakt natuurlijk, echt bijzonder om te zien. We hebben al die keren dat we in Amerika waren pas 1 keer eerder een beer gezien, en dat was in 2004 toen we in Yosemite waren. We rijden via de noordoostgang Yellowstone weer uit, en onderweg staan ineens weer alle auto's stil, dus wij kijken wat er te zien valt, en ja hoor het is onze Lucky day. We zien een zwarte beer op zn gemakje op de heuvel lopen!!! Best bijzonder. We komen onderweg ook nog heel veel bizons tegen en de weg Yellowstone uit is erg kronkelig. We moeten een hele pas over, heel veel haarspeldbochten dus, maar zo mooi en zo koud daarboven, we zitten echt heel hoog en er ligt zelfs nog sneeuw naast de weg, we zouden zo sneeuwballen kunnen gooien nog. Een heel ruig landschap is het, en echt hoge bergen. Als we de pas over zijn en weer beneden is het weer lekker warm weer en al snel vinden we een KOA camping waar we de camper neerzetten. Het is inmiddels ook al 6 uur en we zijn t behoorlijk zat. We hebben zowaar weer internet hier na 4 dagen zonder te hebben gedaan dus iedereen weer happy, weer even msnen en contact met het thuisfront. We eten pizza en luieren de rest van de avond.

Maandag 19 Juli

Heerlijk geslapen vannacht en om 10 uur rijden we weg. Het is een uurtje rijden naar de eerstvolgende fatsoenlijke plaats waar ook een supermarkt zit. We komen aan in Billings en de Walmart is gauw gevonden. We zijn er wel even bezig want we hebben veel boodschappen nodig om de voorraden weer aan te vullen, na dagen geen boodschappen te hebben gedaan. Naast de Walmart zit ook een grote schoenenwinkel waar we voor Olaf sandalen en voor Mariska een paar hoge gympen kopen. Dan bij Rossdressforless nog 2 skinny jeans voor Mariska gescoord (jaha wel heel duur hoor, 12 en 16 dollar per stuk whahaha). Dan duiken we nog de boekenwinkel in (ja ook hier gigiantisch groot, zoals alles), want Olaf wilde graag een boek hebben wat net uit was en gelukkig hadden ze dat, dus hij ook weer happy. Dan op naar BestBuy, want John wil er kijken voor een Ipad. Ze hebben de Ipad 64Gb helaas niet in voorraad dus erg jammer. Omdat net voor de vakantie Olaf zijn laptop stuk was gegaan, en hij hier wel mooie ziet voor een leuke prijs, koopt hij er een nieuwe laptop. Gelukkig zit er vlakbij nog een electronicazaak, en daar hebben ze de Ipad 64Gb wel in voorraad, dus John (en wij ook natuurlijk) helemaal happy met deze leuke supergave gadget. Het is echt een gaaf ding, echt super!!! (echt aan te raden hoor Anita hahaha, je bent echt verkocht hoor). Dan hebben we even genoeg dollars uitgegeven en is het nog maar 5 mijl rijden naar een KOA camping vlakbij Billings, en we blijven hier 2 nachten. Het is echt een hele mooie camping en we hebben een supergrote mooie plaats aan de rand van de camping, met een heel groot terras, gras, een schommelbank en picknickbank. En niet te vergeten: internet!!! De rest van de middag luieren we lekker en kunnen we lekker buiten zitten. 's Avonds lekker de bbq aan!

Dinsdag 20 Juli

Vandaag houden we rustdag. We hebben zoveel gereden en gezien en gedaan de afgelopen dagen , vandaag even lekker helemaal niks. We slapen lekker uit,gaan 's middags even naar het zwembad en zijn gewoon lekker lui en relaxed vandaag. Veel buiten gezeten, al is het in de zon wel erg warm, maar gewoon een lekker lui dagje. Niks bijzonders beleefd dus.

Woensdag 21 Juli

Vanmorgen zijn we eerst naar een shopping mall geweest. In een hele grote sportwinkel kopen we voor Peter nieuwe golfschoenen. De rest van de winkels was er zit hebben we snel gezien, wat de kleding is echt verschrikkelijk hier, zo truttig, niet om aan te zien. Alleen bij JCPennsey's (een warenhuis) kopen we een overhemd voor Peter, wel heel duur trouwens, nog geen 8 dollar hahah.Dan halen we bij Starbucks een lekkere koffie en gaan op weg naar Little Bighorn Battlefield N.M. (national monument). In 1876 vocht ene generaal Custer hier tegen indianen. Er zijn 2 monumenten, een voor de soldaten en een voor de indianen. De omgeving is erg heuvelachtig trouwens en heel mooi. Bij een Walmart die we onderweg nog tegen komen halen we wat laatste boodschapjes en rijden naar Buffalo, waar we een camping hebben opgezocht op internet. De rest van de middag en avond doen we lekker lui.

Donderdag 22 Juli

Vanmorgen weer lekker wat uitgeslapen en rond half 11 rijden we weg. Onderweg halen we bij Starbuicks weer een overheerlijke koffie. Het is niet zover rijden vandaag, maar 150 mijl (ong. 230 km)we gaan naar Devils Tower. Dit is een hele hoge hele grillige rots, uit de verte als je m ziet denk je nou is dat alles, maar als je er dichtbij bent zie je pas hoe groot en grillig hij is, echt heel mooi en bijzonder om te zien. We gaan hier eerst weer naar het visitors centre en maken dan een wandeling helemaal om de rots heen. We zien ook nog klimmers die bezig zijn de rots te beklimmen, stijl hoor, je ziet ze met touwen enzo bezig, erg leuk om te zien. Hier is trouwens ooit een beroemde film opgenomen, “Close encounters of the third kind”, misschien kent iemand deze film ook wel. Vlakbij Devils Tower is een camping en daar gaan we heen en we blijven er 2 nachten. Vanavond lekker de bbq aan weer.

Vrijdag 23 Juli

Vandaag niet veel gedaan, we houden rustdag. Dus dat betekent lekker uitslapen, in t zonnetje zitten,beetje laptoppen en we hebben zelfs nog een wandeling gemaakt naar een indianenmonument hier dichtbij. Eeen heerlijk lui dagje dus.

Zaterdag 24 Juli

Vanmorgen weer weggegaan, en onderweg de nodige boodschappen bij een Walmart gehaald in Rapid City.We kochten ook een tray met blikjes bier, die lag onder op de boodschappenkar. Bij het plaatsen van de boodschappen op de band hielp Peter John met dingen neerzetten en heel onschuldig pakt Peter de tray met bierblikjes om op de band te plaatsen. FOUT!!!!!! Dat mocht niet van de cassiere!!!! Want hij is onder de 40 whahaha, dus John moest het van hem aanpakken om vervolgens op de band te plaatsen…. Ze zijn hier heel erg streng mee, bij de kassa’s hingen ook overal bordjes dat als de cassiere ook maar dacht dat je onder de 40 was , en je wou alcohol kopen, moest je je identiteitsbewijs laten zien. Na Peter is duidelijk onder de 40 dus, bij ons vroeg ze er gelukkig niet om hahaha(2 jaar geleden nog wel trouwens). Maar goed, koelkast en vriezer weer volgeladen en omdat we zin in koffie hebben stoppen we even bij Starbucks die hier ook zit, in een shopping mall. We halen een overheerlijke cappuccino en koffie en lopen heel even de shopping mall in. In een leuk kadowinkeltje koop ik een snoopy sleutelhanger en nog een kadootje voor Mariska. (die jarig is de dag nadat wij thuiskomen). We rijden vandaag naar Badlands National Park. Hier is ooit de film Dances with Wolves opgenomen. Vlakbij Badlands ligt het plaatsje Wall, waar we even rondkijken. Het is wel even leuk maar ook erg toeristisch dus we zijn vrij snel uitgekeken. De jongens halen bij Subway nog een lekker broodje en dan gaan we naar de KOA camping die aan de rand van Badlands ligt. De weg naar de camping loopt gedeeltelijk door het park heen, en het is geweldig mooi weer om te zien, al die witte grillige rotsformaties. Nu weet ik weer waarom ik hier graag nog een keer heen wilde. (in 2005 zijn we hier ook geweest namelijk). De camping is lekker rustig en we krijgen een hele mooie grote plek met veel gras en grote bomen zodat we lekker in de schaduw staan. Wel nodig ook want het is erg heet hier, zo kunnen we nog lekker in de schaduw buiten zitten. Er is ook een mooi zwembad op de camping en zelfs internet doet het goed, waar iedereen erg blij mee is.

Zondag 25 Juli

We hebben heerlijk geslapen en slapen lekker uit tot een uurtje of 10. Lekker buiten ontbijten, het is wel lawaai buiten in de bomen want die zitten vol met krekels, wel een gezellig gehoor. Er zijn ook sprinkhanen hier, gisteren toen we onderweg waren kwamen ze al steeds met een smak tegen de voorruit en hier op de camping komt er ook af en toe een voorbij gesprongen. Er kwam er zelfs een op mn been, bah, ik gillen natuurlijk held als ik ben, maar ze bijten niet. Dus beter dan muggen hahah. Na het ontbijt gaan we met de camper Badlands in en rijden het hele park door en stoppen bij heel veel uitkijkpunten voor foto’s. Bij een paar uitkijkpunten maken we een korte wandeling. Het is een verschrikkelijk mooi park, het is ook erg heet, en rond 2 u zijn we t eigenlijk wel zat en rijden terug naar de camping. De rest van de dag zitten we lekker buiten in de schaduw en nemen nog een frisse duik in het heerlijke zwembad. Een lekker dagje al met al. We boeken ook nog een nachtje bij op de camping want het ons bevalt ons erg goed hier, zodat we morgen ook nog lekker een dagje hebben hier.

Maandag 26 Juli

Het is geloof ik de heetste dag van de vakantie vandaag. Het is 38 graden ofzo , strakblauwe lucht, felle zon en bloedjeheet dus. Lekker de airco weer aan natuurlijk in de camper, dan is het binnen heerlijk koel. We laten de airco ook ’s nachts vaak draaien dan blijft t lekker tenminste. Vandaag lopen we een paar korte trails in Badlands want eigenlijk is het gewoon veel te heet om te lopen in de volle zon. We gaan natuurlijk ook nog even naar het VIsitors Centre. Daarna rijden we door naar Minute Missile. Hier is ook het visitors centre waar we even rondkijken en uitgelegd krijgen waar de plek is waar tijdens de koude oorlog een kernraket opgesteld stond, gericht op het Kremlin. In 1991 is hij ontmanteld en we rijden nog 15 mijl door naar de plek waar die raket nog staat. Hij staat helemaal ondergronds met een glazen kap eroverheen, er staat wel een hoog hek omheen maar dat staat een stukje open en er lopen nog wat mensen dus we gaan er ook maar door en kijken er even rond. Die raket is echt huge, wat een lang ding zeg, helemaal in de grond zelfs. Wel indrukwekkend om te zien. Daarna rijden we weer terug naar de camping, waar we als we aankomen eerst een frisse duik in het zwembad nemen en dan verder relaxen de rest van de dag. Het is ’s smiddags eigenlijk te heet om buiten te zitten, zelfs in de schaduw is het bijna 40 graden.

Dinsdag 27 Juli

Vandaag weer vertrokken uit Badlands. We hebben een saaie rit riching het zuiden voor de boeg en moeten ongeveer 260 mijl rijden. Het is een hele saaie rit over allemaal verlaten en uitgestorven 2-baanswegen, en geen dorp of camping te vinden, de eerste die we vinden zit in Scottsbluff. Het is geen geweldige camping maar ok het is toch maar voor 1 nachtje dus dat is prima. Er is zowaar internet haha, waar de jongens vooral erg blij mee zijn. Onderweg trouwens nog paar boodschapjes gehaald en lekker broodje bij Subway gegeten.

Woensdag 28 Juli

Vandaag op weg naar Cheyenne, dit is een plaats een stukje boven Denver waar toevallig deze week de zgn. Frontier Days bezig zijn. Dit is een jaarlijks evenement met rodeo, indianen-gebeuren, cowboy-achtige dingen en heel veel meer. Hier willen we graag even rondkijken nu we er toch langs komen. Naar de rodeo gaan we niet, we hebben al 2x eerder een rodeo gezien en geloven t inmiddels wel, maar t is toch wel leuk allemaal om te zien, en t sfeertje is wel heel apart. Dan rijden we verder, vlak buiten Cheyenne hadden we op internet een camping gevonden maar daar aangekomen bleek die vol (door de Frontier Days) en de eerstvolgende camping is 70 mijl verder. We besluiten dan om maar die middag verder te rijden naar de Rocky Mountains, het is een erg mooie rit en op de KOA camping hebben ze gelukkig nog een plekje voor ons en we reserveren meteen voor 4 dagen. Het is hier in de rockies zo mooi, en veel te doen, hier vermaken we ons wel 4 dagen.

Donderdag 29 Juli

Moe van de lange reisdag van gisteren slapen we lekker uit. Ik maak een uitgebreid voor iedereen klaar met pancakes, scrambled eggs en bacon en toost. Er rijd een gratis shuttlebusje rond hier in de zomermaanden en die stopt gelukkig ook bij de camping, en die rijdt ieder half uur. We besluiten met de shuttle bus naar het dorpje te gaan iets verderop (Estes Park heet het) en hier lopen we een tijdje rond. Het is een erg leuk plaatsje, wel toeristisch maar heel gezellig wel. Ik koop voor mezelf nog een paar supergave vette rode cowboylaarzen, ik ben er erg blij mee. ’s Middags regent t wat dus hangen we lekker lui in de camper. Later op de middag klaart het weer op en gaan John en ik nog even een stukje wandelen.

Vrijdag 30 Juli

Het is weer stralend blauw als we wakker worden. Na een snel ontbijtje met lekkere croissantjes besluiten we naar het meer te lopen wat hier vlakbij is en we gaan kanoen daar. We huren voor een uur 2 2-persoons kano’s. Ik ga met Olaf in een en John en Peter gaan in de andere. Het is erg leuk om te doen, heerlijk weer, en het uitzicht op de Rockies is geweldig mooi. Na een uurtje leveren we de boten weer in en lopen terug naar de camping. In de camper drinken we wat en Peter wil nog heel graag mountainbiken hier. Aan de overkant van de camping zit een zaak waar ze mountainbikes verhuren, en na een uurtje rust gaan John en Peter daarheen en huren tot 5 uur smiddags 2 mountainbikes en gaan lekker fietsen hier. Olaf en ik hebben er geen zin in en gaan met het shuttle busje nog even naar Estes Park, waar we ff rondkijken en een broodje eten bij Subway. Als we terugrijden stappen we een halte eerder uit om even bij de manege te kijken die naast de camping ligt, want ik wil morgenochtend een paardrijtocht van 2 uur gaan doen, maar ik hoef niet te bespreken en kan er gewoon heen gaan morgenohtend. Handig om te weten, want John, Peter en Olaf willen morgen een flink eind in de bergen gaan wandelen en ik heb daar eigenlijk niet zoveel zin in, ik heb meer zin om te gaan paardrijden. Als we terugkomen bij de camper zijn Peter en John net terug en ze hebben de fietsen ook nog. Om bij half 5 maken ze nog een rondje op de fiets rond het meer en leveren dan om een uur of 5 de fietsen weer in. Een lekker aktief dagje dus. Verder lekker luieren ’s avonds in de camper.