zo 22-07 29-07 05-0812-0819-08
vr 20-07 27-07 03-08 10-08 17-08 24-08
za 21-07 28-07 04-08 11-08 18-08 25-08

Vrijdag 20-07-2007
De reis begint 's morgens om 7.30 bij 't wakker worden. Snel even wat eten en dan de tassen naar beneden.
Om 8.15 is het busje er die ons met bagage en al naar Schiphol brengt.
De wachtrij bij het inchecken is lang en het duurt dus wel even voor we er door zijn.
Na het inchecken gaan we door naar de douane, hier is de wachtrij minder lang en zijn we er dus ook snel door heen.
Daarna even snel wat drinken, het is inmiddels een uur of elf.
Voor het inchecken nog snel wat tijdschriften kopen voor onderweg.
Bij de gate ging vrij vlot, korte wachtrij.
Daarna instappen, naar je stoel en wachten tot we vertrekken.
De vliegreis Amsterdam-Washington was best een lange en saaie zit.
De dalen was minder prettig. De landing zelf ging wel weer goed.
De Amerikaanse douane waren we snel gepasseerd.
Daarna nog even wachten op de vlucht door naar San Francisco.
In het vliegtuig moesten we 3 uur wachten door het een en ander aan mechanische probleempjes.
Toen eindelijk vertrekken. Deze vlucht lijkt nog langer dan de eerste.
Iedereen sliep wel eventjes tijdens de vlucht. Ongeveer een half uur voor dat we zouden gaan landen werd iedereen weer wakker gemaakt.
Dit keer ging het dalen veel prettiger en het landen viel meer mee.
Daarna koffers halen en John de auto. Op naar het hotel, daar inchecken en slapen.
Voor foto's klik hier
hier.

Door Thomas

Zaterdag 21-07

Vandaag om kwart over 7 wakker geworden. Lekker blijven liggen tot 9 uur en toen zijn we het bed uitgekomen. Heerlijk gaan ontbijten in het hotel, een lopend buffet met o.a.: toast, cornflakes(in melk, niet in yoghurt), ei, pannenkoeken, lekker fruit enz.
Het was een lekker ontbijt!

Rond kwart voor 10, 10 uur vertrokken we met de auto naar de Golden Gate Bridge. Ondertussen nog van een gigantisch steile weg afgegaan(genaamd Lombard), wat best wel stoer was. Onderweg naar de G.G. Bridge nog even een tussenstop gemaakt om de G.G. Bridge en Alcatraz op de foto te zetten.

Daarna doorgereden naar de G.G. Bridge. Het was best helder, er stond maar 1 pilaar een klein stukje in de mist. Toen we aan de overkant waren zijn we even gestopt en uitgestapt. Eerst rond de parkeerplaats gelopen, en toen een stukje de G.G. Bridge op geweest, tot de 1e pilaar die we tegen kwamen. Het was toch nog een aardig eindje lopen, en helaas zaten we zonder water. Wel heel veel en mooie foto's kunnen maken! Nadat we bij de 1e pilaar waren, weer teruggelopen.

Toen zijn we door gereden naar een heel leuk stadje/dorpje(ben de naam even kwijt). We zijn eerst wat te drinken gaan halen en daarna even rond gaan kijken. Er zaten hele leuke souvenirwinkeltjes. Ik heb in 1 winkel een roze duivelbadeend gekocht!!!!! Na even te hebben rondgelopen en even te hebben gezeten teruggegaan naar San Francisco. Hier zijn we wat rond gaan kijken op verschillende plekken waar Peter een heel mooi kleed met een roofvogel(waarschijnlijk een adelaar) heeft gekocht. Handgemaakt en echt heeeel mooi!

Daarna nog even verder gereden en bij de Burger King wat gaan eten. Even bij de Cable Car gekeken en naar China Town gelopen. We waren alleen zo moe, dat we snel terug waren gegaan, anders waren we wel verder gelopen. Bij het hotel aangekomen, omgekleed en lekker gaan zwemmen. Nu (21:01 uur) zitten we t.v. te kijken en te laptoppen en we gaan zo pizza eten!
Klik hier voor de foto's van vandaag.

Door Mariska

Zondag 22-07
Vandaag redelijk vroeg, al om half 8, opgestaan. Om 8 uur willen we gaan ontbijten in het hotel, maar alle tafels zijn al bezet (blijkbaar staat iedereen hier vroeg op op zondag) en er zijn nog mensen voor ons. We hebben geen zin en tijd om te wachten, dus besluiten we maar ergens anders te gaan ontbijten. We pakken de spullen in, halen de auto op en rijden naar Pier 33. Hier vertrekt namelijk de boot naar Alcatraz. We zetten de auto op een grote parkeerplaats en lopen naar Pier 39, waar genoeg restaurants zijn. We gaan lekker (uitgebreid) ontbijten, het zijn wel Amerikaanse porties, dus erg veel, en we krijgen het dan ook niet allemaal op. Maar t was wel erg lekker gelukkig. Dan lopen we weer terug naar Pier 33, want om 10 uur vertrekt de boot. In Nederland had ik al kaartjes geregeld gelukkig, dus daar hoefden we niet meer voor in de rij te staan. Het is prachtig weer vandaag!! We kijken uitgebreid rond op Alcatraz en nemen veel foto's en video. Het is gaaf/indrukwekkend om de cellen te zien. Ze zijn verschrikkelijk klein..... We kopen nog 2 boeken over Alcatraz en Thomas koopt een National Parks Passport. Ook wij halen weer een stempel voor ons Passport. (een soort boekwerkje waar je stempels in kunt verzamelen van alle Nationale Parken in Amerika). We nemen de boot van half 1 weer terug.
We kijken nog rond bij Fisherman's Wharf en gaan nog lekker ergens wat drinken. Er liggen op de houten vlonders helaas niet zoveel zeehonden, maar het is toch leuk om er even te kijken. We willen nog verder lopen, maar het is zo druk met mensen, dat we er geen zin meer in hebben, en besluiten terug te gaan naar de auto. Dan rijden we naar Alamo Square, en via het strand en Golden Gate Park weer terug naar het hotel. Rond kwart voor 5 zijn we daar en de kids gaan nog lekker een poosje zwemmen.
Om 7 uur nemen we de auto en parkeren 'm bij het Embarcadero Centre(bij Pier 3) en gaan op zoek naar een restaurant. Al gauw vinden we wat, en hier eten we erg lekker, met uitzicht over de baai en de Bay Bridge. Als we uitgegeten zijn is het inmiddels donker(het is hier om 9 uur al donker) en rijden richting Golden Gate Bridge in de hoop 'm nog verlicht te zien, maar helaas, hij ligt in de mist. We halen bij Safeway nog wat te eten en drinken voor morgen en gaan dan naar het hotel. Inmiddels is het al 10 uur, al bijna tijd om te gaan slapen. Klik hier voor de foto
Terug naar boven

Maandag 23-07

Vandaag vroeg op snel ontbijten om op tijd de huurauto in te kunnen leveren.
Daarna worden we door een busje van Roadbear opgehaald te worden om naar de verhuurder gebracht te worden gebracht
Daar zag ik dat de temperatuur 84F (ongeveer 29C) was. Maar met een lekker windje was het aangenaam.
Al snel was er een camper klaar, waar ze eerst van zeiden dat die voor ons was. Dat bleek na ongeveer 20 minuten niet zo te zijn.
Na ongeveer 2 uur wachten is er eindelijk een camper voor ons, nadat John, Olaf en ik bij een tentje nog een klein hapje hadden gegeten.
De camper ingepakt en naar de eerste supermarkt 'Food Maxx', daar konden we nog niet alles halen dus ook nog even langs de Wal Mart.
Daar was de temperatuur 89F (ongeveer 32C). Toen we daar alles hadden gingen we opzoek naar een overnacht plaats, waar we rond half vijf ariveerden.
Eerst een bekertje drinken en dan de spullen uitpakken om ze vervolgens op te ruimen.
Peter en ik trappen nog even een balletje. Al snel stoppen we,het is te warm.

Door Thomas

Dinsdag 24 juli

Vannacht erg goed geslapen. Om half 8 zijn we allemaal wakker geworden en om half 9 waren we al onderweg naar de camping in Mariposa, vlakbij Yosemite.
Rond half 12 waren we al op de camping, de rit ging erg vlot. Snel alles aangesloten en 2 uur in het zwembad gelegen. Daarna even eruit gegaan en wat gaan
lezen en met de kralen bezig geweest. Ondertussen al 2 armbanden, 2 kettingen, 2 sleutelhangers en 2 setjes oorbellen gemaakt(goh, ik heb wel iets met het
getal 2). Daarna nog even lekker een uurtje het zwemband ingedoken. Rond 7 uur zijn we gaan eten: friet met kipnuggets en sla/fruit met aardbeienyoghurt toe.
Erg lekker. Verder gaan we nog lekker luieren vanavond. Morgen gaan we Yosemite in met een huurauto...

Door Mariska

Woensdag 25 juli

Vanmorgen heeft John de huurauto opgehaald. 's Morgens eerst nog lekker gezwommen. 's Middags rijden we naar de zuid-ingang van Yosemite, waar we meteen een pas kopen waarmee we alle Nationale Parken in kunnen. We gaan eerst naar Mariposa Grove, hier staan sequoias(heeeeele grote bomen). Het is wel even klimmen, maar het is erg mooi. Na ong. een uur lopen gaan we even naar de giftshop en kopen 2 doosjes sequoia-zaadjes, kunnen we proberen in Nederland te laten uitgroeien tot een reuzeboom. We eten nog een lekker ijsje en rijden dan door naar de vallei. In het Visitors Centre halen we weer een stempeltje voor ons Passport en dan lopen we naar de Lower Yosemite Fall. Tenminste, dat is de bedoeling, de waterval is helaas helemaal opgedroogd, geen spoortje water te bekennen. We zien wel herten en eekhoorns. Dan gaan we naar Mariposa terug, om daar bij een soort hamburgerrestaurant wat te eten. Het is erg lekker. Pas om kwart over 9 zijn we weer op de campground, erg moe allemaal.

Donderdag 26 juli

Vanmorgen lekker een beetje uitgeslapen. We moeten de camper op een ander plekje zetten, want de plaats waar we staan hadden we van tevoren geboekt voor 2 nachten, en onverwachts blijven we 3 nachten, maar ze hadden gelukkig nog een ander plekje voor ons. Rond half 12 gaan we weer naar Yosemite. Peter en Thomas gaan niet mee, die blijven in de camper. Peter is erg moe, en Thomas heeft ook niet zoveel zin. (hij is nogal verbrand gisteren in de zon). We hebben internet vandaag!!
We rijden in Yosemite een stuk omhoog, richting Tioga-pas. De uitzichten zijn erg mooi, en we stoppen een paar keer voor foto's. Rond half 4 zijn we weer terug in Mariposa, waar we voor Olaf en Mariska sandalen kopen. Het is wel warm vandaag, zo'n 32 graden! De kids gaan nog een tijdje zwemmen, en we eten pas rond half 8. Het is erg lekker om 'savonds nog buiten te zitten, niet meer zo heet gelukkig.

Vrijdag 27 juli

Vanmorgen bijtijds opgestaan, want vandaag willen we rijden tot Barstow, en dat is een rit van ong. 500 km. Onderweg stoppen we eerst bij de Walmart om boodschappen te doen. Het is zoals gewoonlijk weer een kar vol, maar dan kunnen we weer heel even vooruit. Het wordt onderweg steeds heter en steeds droger. We rijden al aardig richting woestijn. Rond 4 uur zijn we op de camping bij Barstow, hier blijven we 1 nacht. 's Avonds gaan we lekker eten in een restaurant (Peggy Sue), het is er erg lekker en erg gezellig. In de bijbehorende winkel koop ik nog een kalender (jaja: van Snoopy!!). (in de Walmart ook nog een pet met Snoopy gekocht).

Zaterdag 28 juli

Vanmorgen rond 9 uur weggereden bij de camping, op weg naar Joshua Tree N.P. Eerst gaan we even shoppen bij een outletcenter vlakbij Barstow, maar het is niet zo groot en we kopen er niet veel. Alleen voor Olaf nieuwe slippers en voor mezelf 4 korte broeken. Er zit gelukkig ook een Starbucks, dus dat was een erg lekker bakkie koffie.
Het is maar 2 uurtjes rijden naar Joshua Tree. Bij het Visitors Centre halen we weer een stempel voor 't Passport, en we rijden door 't park heen. We stoppen een paar keer voor foto's , maar om te wandelen is het veel te heet. Het is dik 40 graden hier. Wel erg mooie uitzichten, cactussen etc. We overnachten op een camping in 29 Palms. Er is een heerlijk groot overdekt zwembad, en een spelletjesruimte waar we lekker biljarten. Morgen gaan we via Route 66 naar Grand Canyon, waar we vanaf maandag 3 nachten staan(is gereserveerd).

Zondag 29 juli

Om een uur of 10 rijden we weg van de camping. We rijden ongeveer 250 mijl vandaag, en stoppen in Seligman, dat ligt aan Route 66. Onderweg is het erg heet!! Tussen de middag wat gegeten bij Burger King. Onderweg nog even geshopt bij de Walmart. Rond half 5 zijn we op de camping, waar we maar 1 nacht blijven.

Maandag 30 juli

Vanmorgen eerst een stukje van Route 66 gereden, en even gestopt bij wat winkeltjes. Foto's gemaakt en dan rijden we door naar Williams, dit is een plaatsje ong. 50 mijl voor de Grand Canyon. We doen hier boodschappen en lopen er rond, tot het heel hard gaat regenen en onweren. We tanken hier nog en gaan dan naar de Grand Canyon. Inmiddels wordt het weer droog, en is het weer prachtig weer. Rond half 2 zijn we al bij de ingang van het park, en we gaan eerst maar naar de campground, inchecken en wat eten. Dan gaan we met de shuttle-bus eerst naar het Visitors Centre, stempeltje halen voor ons Paspoortje. Dan lopen we naar Mather Point, waar we een schitterend uitzicht over de G.C. hebben. We maken heel wat foto's en video, het is ook zo mooi hier. We lopen nog een stuk langs de rand van de G.C. naar Yavapai Point. Hier zien we nog 4 condors vliegen!! Dan nemen we de shuttle-bus weer terug naar de camping, en Mariska,Thomas,Peter en Carla gaan nog even shoppen. Ik koop nog een houten konijntje voor m'n verzameling. Als we terug lopen naar de camping staat er ineens een heel groot hert vlak voor ons op het pad!!. Gelukkig hebben we het fototoestel bij ons, en kunnen we foto's maken. Als hij oversteekt staan er aan de andere kant van de weg nog 3 herten.

Dinsdag 31 juli

Vanmorgen gaan we wandelen bij Bright Angels Lodge. Het is er weer schitterend. We zien ook heel veel eekhoorns, die ook vlakbij je komen. Het is lekker weer om te lopen. In de winkel koopt Peter een leuk t-shirt, en ik wat ansichtkaarten, die vanmiddag op de bus gaan. Dan gaan Thomas,Peter en Mariska vast terug, en wij lopen nog even verder. 's Avonds gaan we met de shuttle-bus naar Mather Point, om naar de zonsondergang te kijken. De zon gaat hier om half 8 al onder! Het is erg mooi om te zien. We gaan vroeg naar bed vanavond, morgen staan we al heel vroeg op.

Woensdag 1 augustus

Om kwart over 4 loopt de wekker al af! Alleen Olaf blijft in z'n bed liggen, hij heeft geen zin om zo vroeg op te staan. Wij gaan nl. naar de zonsopgang kijken. Om kwart voor 5 nemen we de shuttle-bus naar Mather Point. Precies om 06.36u. komt de zon op. Het is heel bijzonder om te zien en heel erg mooi. (zie foto's). Als we weer terug lopen naar de bus, zien we nog 2 grote herten vlakbij het pad, die rustig staan te grazen!Rond 7 uur zijn we weer terug in de camper. We duiken allemaal ons bed nog in voor een paar uurtjes, want we zijn erg moe. Tot een uur of 10 slapen we nog een beetje, en staan dan op. Het weer is niet zo heel mooi, helemaal bewolkt, en we besluiten een dag eerder weg te gaan hier. Rond 12 uur rijden we weg. Onderweg stoppen we nog wel een paar keer om naar de G.C. te kijken. Ook stoppen we nog bij een mooi uitzichtspunt waar een uitkijktoren staat, en waar je in kan en naar boven kan. Dit doen we allemaal, en het is erg mooi. Dan gaan we op weg naar Page. Dit ligt vlakbij Lake Powell. We vinden een leuke camping met binnenzwembad met bubbelbad, dus hier vermaken we ons 's middags wel.  Morgen willen we naar Antelope Canyon. 's Avonds heb ik geen zin om te koken, en gaan we eten bij McDonalds. Daarna nog even naar de Walmart, maar die  gaat om 8 uur al dicht, dus we hebben nog niet alle boodschappen. Dat doen we dan wel als we hier weer weggaan vrijdag.

Donderdag 2 augustus

Om 10 over 11 worden we opgehaald door iemand van Antelope Canyon Tours. We hebben een tour (je kan alleen met een gids Antelope Canyon in) geboekt van half 12 tot 1 uur. Dan staat de zon nl. het hoogst, en schijnt zo heel mooi recht naar beneden de canyon (soort grotten) in. In een soort open jeeps worden we erheen gebracht. Het is er schitterend mooi, hele mooie lichtinval, en we maken heel veel foto's.Rond kwart over 1 zijn we weer terug op de camping, waar we 's middags lekker luieren en beetje zwemmen.

Vrijdag 3 augustus

Vanmorgen vertrokken uit Page. Eerst maken we de Walmart onveilig, we hebben een heleboel boodschappen nodig.Dan rijden we eerst naar de Glen Canyon Dam. Dit ligt vlak bij Page, en is leuk om te zien. Ook de omgeving is schitterend. Het is een National Park, dus we kunnen ook een stempeltje voor ons Paspoortje halen. Dan gaan we op weg naar Monument Valley, dit is ongeveer 2 uur rijden. Hier moet ons horloge een uurtje vooruit, want we zijn net een tijdsgrens gepasseerd. We hebben een mooi plekje op de camping, waar ook een binnenzwembad is. We blijven hier waarschijnlijk 2 nachten, en we hebben hier eindelijk weer internet. Morgen willen we met een gids Monument Valley in.

Zaterdag 4 augustus

Vanmorgen moesten we weer op tijd op. Om half 8 liep de wekker af en rond 8 uur zaten we aan het ontbijt. Om 5 voor half 9 zijn we nog even snel naar het toilet gegaan en daarna gaan wachten op de jeep voor de tour van 3 1/2 uur. De jeep was iets te laat, maar dat maakt uiteraard niet uit. Toen moesten we nog mensen ophalen bij het hotel iets verderop, en toen begon de tour. We reden langs punten die we al eerder gezien hadden, maar ook punten waar we nog niet geweest waren. Het was weer ontzettend mooi, zoals 3 jaar geleden. We kwamen ook nog langs een punt waar een paard (pony) was, waar je ook even op mocht, en uiteraard heb ik dat gedaan!!!
We hebben veel film en foto's gemaakt zodat jullie op de site een beetje mee kunnen genieten. Rond kwart over 12 waren we weer op de camping. Hier zijn Peter en Thomas eerst even gaan zwemmen, terwijl wij achter de laptop zaten, waar we onder anderen oma & opa en Thea online hadden. Om 3 uur ongeveer zijn Thomas en ik naar andere Nederlanders op de camping gegaan. Om 5 uur zijn we met ze gaan zwemmen tot half 8 - kwart voor 8. Het was erg gezellig. Toen zijn we gaan eten en zo, na het eten, komen de Nederlanders nog even pokeren.

Door : Mariska

Zondag 5 augustus

Vandaag vertrekken we weer, en gaan we naar Moab. Dit is een plaatsje vlakbij een paar nationale parken, zoals Arches, Canyonlands. Rond 10 uur vertrekken we en al om een uur of 2 zijn we op de KOA-camping in Moab. Hier hebben we in 2004 ook gestaan, en het is een prima camping, met zwembad, spelletjesruimte en midgetgolfbaan. Hier blijven we 3 nachten. De temperatuur is wel weer omhoog geschoten, het is heel erg heet hier, zeker 35 graden. We luieren en zwemmen een beetje de rest van de dag. 's Avonds en 's nachts heeft het flink geregend en geonweerd.

Maandag 6 augustus

Vannacht behoorlijk geregend, maar vandaag is het weer prachtig weer, ook erg heet. We proberen hier een auto te huren, maar helaas is dat niet gelukt. Ze hebben hier geen huurauto's voor 6 personen, alleen kleinere auto's. Dus gaan we maar met de camper naar Canyonlands. Dat is goed te doen, gewoon geasfalteerde weg gelukkig. Het is maar 20 mijl rijden, dus niet zo ver gelukkig. Eerst gaan we weer naar het visitors centre, een stempel halen voor t paspoortje. We kopen er ook nog 2 boeken (van Canyonlands en van Arches) en voor mezelf een konijntje voor m'n verzameling(haha). Dan rijden we door Canyonlands, wat echt heel erg mooi is, op verschillende uitkijkpunten stoppen we en maken een wandeling. Het lijkt een beetje op Grand Canyon, echt supermooi.We maken dan ook weer veel foto's. Op de terugweg stoppen we nog even in Moab om te shoppen, en we zijn rond half 5 ofzo weer op de camping. 's Avonds doen we de barbeque aan en eten we lekker buiten.

Dinsdag 7 augustus

FEEST!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vandaag was ik jarig.
Eerst lekker uitgeslapen tot 10 uur. Dan mag ik mijn cadeau's uitpakken. Ik krijg van Peter een setje oorbellen, van Olaf een ring en van Thomas een T-shirt uit Monument Valley met paarden. Van John en Carla krijg ik nog iets, mag ik nog zelf uitzoeken. Waarschijnlijk ga ik dat in Las Vegas in een westernshop uitzoeken. Na het uitpakken gaan we ontbijten, en na het ontbijt ga ik achter de laptop. Daar heb ik Oma&Opa en Thea nog even online. Na het laptoppen eten we lekker taart, had ik uitgezocht: chocoladetaart en appeltaart. Daarna besluit ik dat ik eerst even naar Arches National Park wil en daarna naar het Waterpark. Rond 2 uur zijn we bij het waterpark (met van die lekkere grote glijbanen!)en daar blijven we tot 5 uur. We gaan terug naar de camper en ik zoek daar een restaurant uit waar we gaan eten: La Hacienda, een Mexicaans restaurant. We hebben er heerlijk gegeten. Daarna halen we nog even boodschappen en tanken we nog even. Rond half 8 zijn we weer op de camping en gaan we nog even midgetgolfen.

Door: Mariska

Woensdag 8 augustus

Om een uur of 10 vertrekken we uit Moab. We rijden door Capitol Reef (dit is ook een nationaal park), en halen er ook weer een stempeltje voor ons paspoortje bij t visitors centre. We kopen er ook nog wat posters, en een leuke konijneknuffel (ja, hoe bestaat 't). Het is een vrij klein park, wel mooi, maar niet zo heel bijzonder, dus we zijn er ook gauw doorheen gereden. De camping waar we hadden willen overnachten vinden we vrij snel, en daar zijn we rond half 2 al. We hebben meer zin om door te rijden naar Bryce Canyon, dit is dan nog ongeveer een kleine 200 KM rijden, dus we besluiten dit maar te doen. De weg naar Bryce is erg mooi, we rijden ook door Grand Staircase Escalante N.M. (national monument), en dit is een schitterend ruig mooi gebied. We stoppen een paar keer om te kijken en foto's te maken, zo mooi is t hier. Ook komen we nog een visitors centre tegen, waar we natuurlijk weer een stempel voor 't paspoortje moeten halen.  Rond half 6 zijn we bij Ruby's Inn, de camping vlakbij de ingang van Bryce Canyon. Het is erg druk op de camping, we hadden niet gereserveerd, maar gelukkig hebben ze nog een plekje voor ons, en we besluiten ook hier 3 nachten te blijven.  Er is een lekker binnen- en buitenzwembad.'s Avonds stoken we een vuurtje en roosteren marshmallows.

Donderdag 9 augustus

Vannacht was het zowaar fris, en hebben we voor het eerst deze vakantie de slaapzakken nodig gehad. Heerlijk geslapen. Overdag is het een graad of 30/35, maar 's nachts koelt het lekker wat af.  's Middags gaan we met zijn allen met de shuttle-bus naar Bryce. We gaan eerst naar het visitors centre, waar we een stempel halen voor ons paspoortje.  Dan gaan we verder met de bus naar Bryce Point, waar je een schitterend uitzicht hebt. Mariska, Thomas en Peter hebben geen zin om verder te lopen, die gaan via de winkel weer met de bus terug naar de camping. John, Olaf en ik lopen nog een stuk verder langs de rand van de canyon. Het is erg mooi. Onderweg zien we ook nog herten, en ook kolibries, erg leuk om te zien. Rond half 6 pas zijn we weer terug in de camper.

Vrijdag 10 augustus

Vandaag weer eens heerlijk uitgeslapen tot 10 uur! Na het ontbijt gaan we met zijn allen met de shuttle-bus naar Bryce. We stappen uit bij Sunset Point. Mariska, Thomas en Peter lopen een klein stukje hier en gaan dan weer terug naar de camper. Zij hebben geen zin om mee te gaan met een wat langere wandeling die wij gaan doen, naar beneden dwars door Bryce heen. Ongeveer 1.6 mijl!. Vrij stijl naar beneden, en dan later ook weer omhoog, maar het is de moeite waard, erg mooi hoor. We zijn wel erg moe, we zijn ongeveer 2 uur onderweg. 's Middags luieren we op de camping en rusten we uit. We halen 4 hele grote pizza's en eten die lekker in de camper op. Dan gaan we 's avonds naar de rodeo, vlakbij de camping. Het is van 7 tot 9 uur, en best leuk. Na afloop is Mariska niet weg te slaan bij de paarden.

Zaterdag 11 augustus

Vandaag staan we al om 8 uur op,  en we vertrekken richting Zion. Het is maar 2 uurtjes rijden gelukkig, dus eind van de ochtend zijn we al op de camping. Het is wel een stuk heter hier dan in Bryce, pfffff.  's Middags gaan John, Mariska en ik het park in met de shuttle-bus. We gaan een paardrijtocht regelen voor morgen voor Mariska. Ze wil met de tocht van 9 uur mee, die duurt 3 uur. Gelukkig hebben ze nog een plekje voor haar, dus ze kan mee. Zij blij!!!! Eindelijk knolhobbelen!!. 's Middags zwemmen we lekker en 's avonds gaan we heerlijk uit eten in een restaurant vlakbij de camping.

Zondag 12 augustus

Om  7 uur loopt de wekker al af, en John en Mariska staan vroeg op. Mariska moet op tijd in Zion zijn om zich te melden voor de paardrijtocht. John brengt haar weg. De rest van de familie slaapt nog lekker even door. Thomas en ik gaan haar om 12 uur weer ophalen. Ze heeft het erg leuk gehad, het was een hele mooie tocht, ook door de rivier heen.'s Middags ga ik met John en Olaf nog Zion in, waar we nog wandelen, en langs 2 kleine watervalletjes komen. Eigenlijk is het veel te heet om te wandelen, dus we houden het kort.  Verder zwemmen we nog een tijdje.

Maandag 13 augustus

Het is weer erg heet vandaag. Pas om een uur of 3 gaan we (behalve Thomas en Peter, die hebben geen zin en blijven op de camping, in de camper en lekker zwemmen) Zion in. We gaan met de shuttle-bus naar het eindpunt, de Temple of Sinawava. Hier is een mooi wandelpad langs de rivier de Virgin, en aan het eind van dat pad moet je verderlopen door het water. Dat laatste doen we maar niet, maar het is wel erg mooi. We lopen weer terug, en zijn rond half 6 weer terug op de camping. Vandaag hebben we telefonisch een plekje gereserveerd op een camping in Las Vegas, op Oasis RV Resort.

Dinsdag 14 augustus

LAS VEGAS HERE WE COME!!!!! Al om 9 uur vertrekken we, iedereen heeft zin om naar Vegas te gaan. Eerst doen we boodschappen bij de Walmart in St. George. We slaan flink in, want de voorraad is aardig geslonken. Als we rond 1 uur in Vegas aankomen, rijden we eerst over de "Strip"( voor de liefhebbers: dit is een hele lange straat waar alle grote casino's aan liggen). Voor ons erg leuk om weer te zien, voor Thomas helemaal nieuw, dus hij kijkt zijn ogen uit(denk ik). Het is weer erg leuk om te zien. Dan gaan we naar de camping, die net buiten het centrum ligt(wel vlakbij een groot Outlet Shopping Centre, joehoe!!!). Het is een grote, maar zeer mooie en luxe camping, met 2 hele mooie zwembaden. Hier hebben we voor 4 nachten geboekt, en ik denk dat we ons hier prima zullen vermaken. Als de camper op zijn plekje staat, regelt John meteen telefonisch een huurauto, die we nog dezelfde middag kunnen ophalen. Het is een grote Ford Expedition, een hele grote stoere bak voor 8 personen. Hier passen we met zijn zessen dan ook makkelijk in. 's Middags gaat John met Peter en Olaf lekker zwemmen, terwijl ik met Mariska en Thomas even naar het outlet centre ga. Eindelijk shoppen!!! We zijn er binnen 5 minuutjes met de auto.  We slagen goed: Mariska koopt schoenen bij Adidas, Thomas koopt sandalen, en ook schoenen bij Adidas. Bij Tommy Hilfiger slagen we ook goed voor shirts enzo. We slagen dus goed.Rond 6 uur zijn we weer terug in de camper. Ik neem meteen een duik in het zwembad, en rond 8 uur gaan we met zijn allen eten bij de Burger King. Daarna rijden we door naar de Strip en we parkeren de auto in de parkeergarage bij Caesars Palace. In dit casino kijken we als eerste rond, en gaan nog luxe auto's kijken bij "Exclusive Cars".  Dan gaan we naar het Bellagio, waar we rondkijken, en buiten naar de fonteinen-show kijken. Het is weer erg mooi om te zien.Pas rond 12 uur zijn we terug in de camper, waar we snel nog wat drinken en dan gaan slapen.

P.S. Het is zoals vanouds weer erg heet in Vegas, zo tegen de 39/40 gr.C.

Woensdag 15 augustus

Vandaag weer shopping-dag!!. Vanmorgen eerst met John en Olaf wezen shoppen, en voor Olaf nieuwe schoenen gekocht. John koopt een nieuw horloge en voor mezelf koop ik wat shirts en een vest bij Tommy Hilfiger. Weer terug op de camping Peter opgehaald om met hem te gaan shoppen. Hij heeft o.a. nieuwe golfschoenen nodig, maar helaas ziet hij niks leuks, dus we kopen niets voor hem. (p.s. verder ook niet geshopt, want Peter houdt dus helemaal niet van shoppen!). Later in de middag ga ik met Mariska en Thomas naar Shepler's, dat is een hele grote winkel waar ze alles op western-gebied verkopen. We zijn hier heel lang, en voor ons alle 3 kopen we western-laarzen en een bloes/overhemd. Mariska en Thomas kopen ook nog een cowboy-hoed!! Pas rond 6 uur zijn we terug in de camper.Na het eten gaan we weer naar de Strip. We gaan eerst naar Circus-Circus, hier is nl. ook een kinder-casino, waar je knuffels kan winnen. Er worden 3 knuffels(honden)gewonnen, dus iedereen weer tevreden. Voor Thomas, die zelf nog niet mag gokken omdat je hier 21 moet zijn, en hij dat jammer genoeg nog niet is, gooi ik een paar keer een dollar in een gokautomaat. En jawel, de laatste keer win ik zowaar 16 dollar voor hem. Hij helemaal blij!!!Dan gaan we naar het Wynn. Dit is een vrij nieuw heel groot en luxe casino, en het belangrijkste hier is: de FERRARI-shop. Ik denk dat we hier wel een uur rondlopen. De jongens(behalve Olaf dan) en ook Mariska vinden Ferrari helemaal te gek. Ze zoeken alle drie een t-shirt uit, Peter nog een Ferrari-pet en Thomas nog een muismat. Dan lopen we verder door het Wynn, en gaan dan naar het Venetian, en zien nog de vulkaanuitbarsting bij het Mirage. Dan terug naar de camper, waar we pas rond half 12 zijn. Behoorlijk moe allemaal, maar dat hoort bij Vegas.

Donderdag 16 augustus

Al om kwart over 8 opgestaan vanmorgen. We gaan vandaag nl. naar Death Valley. Olaf heeft helaas geen zin, dus die blijft in de camper. De rest gaat gelukkig wel mee. Het is ongeveer 2 uur rijden, en rond 11 uur zijn we bij het eerste uitkijkpunt(Zabriskie Point). Het is hier al een stuk heter als in Vegas, en we lopen een klein stukje om foto's te maken. Het uitzicht en de omgeving(woestijn/bergen) is schitterend. Dan rijden we door naar het visitors centre, waar we een stempel halen voor ons paspoortje. Dan rijden we door naar Badwater. Dit is het laagste punt op het westelijk halfrond. Het ligt nl. 82 meter onder de zeespiegel. En het is hier ook HEEL ERG HEET: 48/49 graden C. We stappen heel even uit de auto, maar het is zo superheet, dat we gauw weer de auto ingaan en verder rijden. We kijken ook nog even bij Devils Golfcourse en rijden dan het park door. Als we Death Valley uit zijn stoppen we in een wat grotere plaats waar we doorheen komen om wat te eten. De kids halen wat bij Burger King, John en ik een overheerlijk broodje bij Subway. Rond 4 uur zijn we weer terug op de camping. We gaan eerst heerlijk even zwemmen. Dan krijgt Mariska ineens zin om nog even te shoppen, en gaan we samen nog even naar het outlet centre. Voor Mariska slagen we erg goed: 2 lange broeken, diverse shirts met korte en lange mouwen, en voor Peter nog een spijkerbroek. 's Avonds gaan we naar downtown Las Vegas(het oudere gedeelte van Vegas). Bij Fremont Street kijken we naar de lichtshow en drinken een lekkere koffie bij Starbucks. Rond half 11 zijn we weer terug en duiken ons bed in.

Vrijdag 17 augustus

Vandaag lekker weer uitgeslapen tot een uur of 10; het was een lange dag gisteren. Met Mariska en Thomas ga ik 's morgens even naar het outlet centre, maar we kopen niet zoveel(al genoeg gekocht). 's Middags gaan we met zijn allen naar de Hoover Dam. Hier kijken we rond en maken foto's. Het is erg indrukwekkend om te zien. Helaas ook weer heel erg heet. Dus op naar de auto. Onderweg eten we een hamburger en rond 4 uur zijn we weer in de camper. 's Avonds weer naar de Strip. We zetten de auto in de parkeergarage van het Luxor. We kijken rond in het Luxor, MGM, Excalibur, NewYorkNewYork, en lopen dan een eind de stip af. Bij het Bellagio kijken we 2 keer naar de show met fonteinen en lopen dan weer helemaal terug naar de auto. Rond half 12 zijn we pas terug in de camper, allemaal erg moe. Het was ook behoorlijk lopen, en erg heet.

Zaterdag 18 augustus

Om half 10 staan we op. Vandaag verlaten we Vegas. Eerst moeten we de huurauto inleveren. Dus ik rij in de auto achter de camper aan naar het verhuurbedrijf. Dan gaan we eerst boodschappen doen bij de Walmart en gaan op weg richting Los Angeles. We stoppen 'smiddags bij een KOA-camping in Victorville, waar we lekker kunnen zwemmen. Verder niks bijzonders vandaag.

Zondag 19 augustus

Vandaag rijden we naar Ventura, een plaats aan de kust , net boven L.A. Hier blijven we 2 nachten. Het is wel een stuk frisser hier, maar (haha, ja, ik vond het koud, na al die hitte) 25gr.C. Voor het zwembad vinden we het te koud, alleen Thomas, als doorgewinterde zwemmer, gaat zwemmen. 's Middags lopen we even naar het strandje, dat vlakbij is, en we kunnen nog lekker buiten zitten hier. Het koelt hier 's avonds en 's nachts wel lekker af, heerlijk!

Maandag 20 augustus

Wel tot 11 uur uitgeslapen vandaag, heerlijk! Lekker luieren vandaag, we zitten lekker buiten en lezen/puzzelen/laptoppen wat. 's Avonds lopen we met zijn allen even naar t strand om naar de zonsondergang te kijken. Als we terug zijn stoken we een vuurtje, lekker warm om bij te zitten, en we roosteren marshmallows. Lekker, zo'n rustig dagje.