Het Reisverslag

Druk op een datum in de tabel om naar desbetreffende dag te gaan.
Op de rest van de pagina kunt u op de datum klikken om terug naar boven te gaan
  za zo ma di wo do vr
Juli 14 15 16 17 18
  19 20 21 22 23 24 25
Augustus 26 27 28 29 30 31 01
  02 03 04 05 06 07 08

Maandag 14 juli

Vandaag is het zover, we vertrekken weer naar Amerika. We zijn echt verslaafd. Om kwart voor 6 liep de wekker al af. We hebben niet zoveel geslapen vannacht, want we gingen allemaal laat naar bed. Misschien slapen we dan voor de verandering eens een paar uurtjes in het vliegtuig. Het taxibusje dat ons naar Schiphol moet brengen is er al om kwart over 6….. we zijn nog niet eens klaar, hij zou pas tussen half 7 en kwart voor 7 komen. Maar goed, om half 7 zijn we klaar en kunnen we vertrekken.

Onderweg is het erg rustig en we zijn om kwart over 7 al op Schiphol. We hebben gisteren al online ingecheckt en moeten alleen de koffers nog inchecken. Dat is met 5 minuutjes gebeurd. Bij de douane staat dit keer eens geen rij en om half 8 al zijn we overal doorheen. Dan maar ergens zitten en beetje lezen en muziek luisteren en koffie drinken tot we  het vliegtuig in kunnen. Om kwart voor 11 gaan we de lucht in. We vliegen met Northwest Airlines, en we hebben verbazend veel beenruimte, wat erg relaxed is .Zelfs Olaf kan ruim ziten!! De middagmaaltijd krijgen we al om 12 uur, en we kunnen kiezen uit de gebruikelijke : “pasta or chicken”. We brengen de tijd door met muziek luisteren, filmpje kijken op Ipod en  beetje tv kijken. Het is een rustige vlucht en rond 1 uur plaatselijke tijd landen we op Newark. We zijn ook heel snel door de Immigrations en douane, en de koffers komen er haast meteen aan als we aan komen lopen. Ook dat gaat weer razendsnel. We lopen naar buiten en nemen een taxi naar het hotel. We hebben 2 mooie kamers!  Eerst gaan we maar even lekker uitrusten op de kamer en gaan dan nog naar Bryant Park en lopen langs het Empire State Building. We zitten even lekker op een terrasje en drinken wat, want het is erg warm hier, zo’n 32 graden. Dan gaan we Macy’s (een supergroot warenhuis) nog in, waar John en de jongens gauw uitgekeken zijn. Zij gaan vast een broodje Subway eten en terug naar het hotel. Mariska en ik  shoppen nog even verder in Macy’s.  Voor Mariska kopen we een roze galajurk en een heel gaaf pak van spijkerstof, een soort van overall zeg maar, heel erg leuk  in ieder geval. Dan zijn wij t ook zat en eten snel wat bij de Burger King en gaan dan naar t hotel. Om half 9 (ned. Tijd dus half 3 ‘s nachts) gaan we slapen en vallen als een blok in slaap.

Dinsdag 15 juli

We zijn allemaal redelijk vroeg wakker, maar hebben goed geslapen gelukkig en zijn lekker uitgerust. Het was een lange dag gisteren. We gaan eerst ergens lekker ontbijten. Mariska, Peter en Olaf nemen lekker pancakes en John en ik gebakken eieren met toast en gebakken aardappels (ja, dat eten ze hier bij het ontbijt!).  Dan nemen we een taxi naar de Brooklyn Bridge. Hier lopen we een heel stuk overheen, en we hebben een mooi uitzicht over Manhattan. We lopen daarna verder naar Wall Street,  Federal Hall . Dan gaan we kijken bij Ground Zero, maar we zien niet zoveel want ze zijn druk aan het bouwen en overall staan hekken voor. Mariska en ik gaan nog even een groot warenhuis in daar vlakbij, waar we nog e.e.a. kopen. Dan gaan we naar Battery Park en lopen hier wat rond. Er staat helaas weer een hele lange wachtrij voor de boot naar het Vrijheidsbeeld, en daar hebben we geen zin in, dus helaas kunnen we dat niet doen. We zien t Vrijheidsbeeld wel in de verte.  We nemen dan weer een taxi en gaan naar Chinatown. Hier vlakbij ligt ook Little Italy, en we lopen hier wat rond, wat erg leuk is ook.  We eten er ook een heerlijk broodje Subway.  Dan gaan we op zoek naar een taxi en gaan terug naar het hotel, het is inmiddels al 4 uur en we zijn moe en hebben t erg warm allemaal. We rusten op de kamers lekker wat uit en internetten een beetje.  ‘s Avonds gaan we eten in een restaurant wat onder het Empire State Building zit. We eten er heerlijk.We gaan dan nog naar een hele grote boekwinkel, Barnes and Noble, waar we o.a. wat reisboeken van USA kopen en een Snoopy boek(voor Carla natuurlijk!).  Daarna lopen we naar Times Square. Hiet is het erg druk en chaotisch zoals altijd, maar heel erg leuk en mooi met al die verlichting. Het is hier nl. Rond half 9 al donker. We kijken nog rond in Toys ‘r Us en lopen dan weer terug naar het hotel, waar we pas om half 10 zijn. We zijn doodmoe allemaal, en gaan op tijd slapen.

Woensdag 16 juli

Om een uur of half 10 gaan we weer op stap. Eerst lekker ergens ontbijten. Dan nemen we een taxi naar Central Park. We gaan eerst een uur roeien. We huren 2 roeiboten en John en Olaf zitten in een boot, en Mariska, Peter en ik in een.  Het is erg warm, vooral voor de roeiers (Maris en Peter) maar wel heel leuk. We zien heel veel  schildpadjes en maken ook best veel foto’s. Ook badeend gaat, al zwemmend haha, op de foto.  Na het roeien lopen we Central Park nog een stuk door en gaan dan naar de Apple Store. Het is hier gigantisch druk, maar wel leuk om doorheen te lopen en een beetje te spelen met de Iphone (kan ik vast een beetje wennen ). Daarna gaan we FAO Schwarz in, een hele grote speelgoedwinkel met megagrote knuffels, op ware grootte. Hier zijn we verder snel uitgekeken… Dan lopen we 5thAve over richting Rockefeller Centre. We gaan nog  de Trump Tower in en gaan daarna wat eten bij TGI Fridays. Een lichte lunch denken we…… het is een groot bord vol frites met een reuzehamburger…..echte amerikaanse porties dus.  Dan gaan we naar het Rockefeller Centre, want we hebben thuis via internet vast toegangskaarten besteld voor “Top of the Rock”. Dit is de bovenste verdieping van dit gebouw, en op een na hoogste uitkijkpunt in  New York waar je als toerist op kunt. (hoogste punt is Empire State Building, maar daar zijn we in 2005 al opgeweest). Het is binnen erg rustig, geen wachtrijen gelukkig. Met de lift zijn we zo op de 72e verdieping, en het uitzicht  over Manhattan is supermooi. Het is gelukkig ook best helder. Dit is veel leuker dan bovenop het ESB, daar is het megadruk en weinig ruimte om te lopen.  Rond 3 uur zijn we weer beneden en lopen dan terug  naar het hotel. John en Peter gaan de Public Library nog even in, en Olaf gaat rechtstreeks terug naar het hotel. Mariska en ik gaan nog naar een kralenwinkel waar we het e.e.a. aan kralen enzo inslaan, en wat souvenirwinkels af op jacht naar wat souvenirs voor sommige mensen van het thuisfront.  In het hotel rusten we een poosje uit en ‘s avonds gaan we weer lekker uit eten. Wel dichtbij het hotel, want we hebben geen fut meer om nog veel te lopen.

Donderdag 17 juli

Vandaag de camper ophalen!! We slapen een beetje uit en gaan pas om 10 uur ontbijten. Lekker  in het hotel vandaag, daar hebben ze ook een lekker ontbijtbuffet. Om bij 12en checken we uit en wachten dan op een taxibusje die ons naar de camperverhuurder (Moturis) moet brengen. Dat ligt een stuk  buiten New York en is dik een uur rijden. (voor de liefhebbers: onze taxi is een dikke zwarte Chevrolet  Suburban) waar we met zijn vijfen riant in kunnen zitten, plus alle bagage er nog achter. Pas rond half 4 rijden we bij Moturis weg, want de camper was nog niet helemaal klaar. We reserveren telefonisch een camping waar we 2 nachten blijven. Kunnen we lekker een dagje bijkomen en uitrusten. Onderweg stoppen we nog bij een supermarkt en slaan een hoop boodschappen in. Rond half 7 zijn we op de camping, en ruimen dan alle boodschappen op en pakken alle tassen uit. We eten snel een hapje en gaan op tijd slapen (11 uur).

Vrijdag 18 juli

Vandaag rustdag!! Weinig te schrijven dus, want we zijn de hele dag op de camping. Beetje zwemmen, lezen, luieren, laptoppen en meer niet. We bespreken telefonisch vast een camping voor morgen, waar we 1 nacht blijven en voor zondag en maandagnacht bespreken we vast een camping vlakbij Boston.

Zaterdag 19 juli

We staan weer op tijd op en ontbijten lekker buiten.  We gaan langs de eerste de beste Walmart die we tegenkomen en slaan weer flink in. Onderweg nemen we nog een lekkere koffie bij Starbucks en en overheerlijk broodje bij Subway. Om een uurtje of half 3 al zijn we op de camping. Het is een camping midden in het bos(er is dus ook geen internet) en om 3 uur is er een soort van roofvogelshow waar we gaan kijken, erg leuk!. Daarna gaan we heerlijk een poos naar t zwembad. Er zijn op deze camping alleen amerikanen, verder geen nederlanders, joehoe!!  ’s Avonds is er nog een soort van disco (omdat het zaterdagavond is) en Mariska gaat daarheen en heeft veel lol daar met amerikaanse jongelui.

Zondag 20 juli

We beginnen de ochtend met een uitgebreid ontbijt. Echte amerikaanse pancakes en gebakken eieren met spek, jammie!! We eten het lekker buiten op. We gaan vandaag naar een camping in de buurt van Boston, waar we voor 3 nachten besproken hebben. Onderweg komen we nog langs een groot outletshoppingcenter, waar we heerlijk even gaan winkelen. We kopen de nodige schoenen (sandalen, sportschoenen (Nike voor wel 20 dollar) en schoenen met hele hoge hakken voor Mariska. Dan sturen Mariska en ik de mannen terug naar de camper en gaan samen lekker verder shoppen. Aan kleding kopen we niet zoveel, alleen een paar overhemden bij Tommy Hilfiger. Naar de camping is t niet meer zo heel ver en al om een uur of half 3 zijn we er. Het is een mooie camping, ook midden in het bos.   De rest van de dag luieren we.

Maandag 21 juli

Vandaag gaan we walvissen kijken. Althans, dat hopen we. We gaan met de camper naar Plymouth, een plaatsje aan de kust op een half uurtje rijden van de camping. De camper zetten we op een grote parkeerplaats en we kopen kaarten voor de vaart van 11 uur. Deze duurt maar liefst 4 uur!! We gaan op zoek naar walvissen!! Na ongeveer een uur varen zien we in de verte de eerste walvissen. Je kunt goed hun staart zien en de luchtbellen, erg leuk.  Een paar keer wordt de boot stilgelegd omdat er walvissen dichterbij te zien zijn, echt gaaf om te zien, en we maken dan ook heel veel foto’s (een stuk of 200 geloof ik) en video. Het zijn machtige beesten, wel 25 meter lang! En sommige met een kleintje (nouja, kleintje…) erbij.Ook vlakbij de boot komen er een paar omhoog!!  Pas om 10 over 3 zijn we weer terug in de haven en we hebben er allemaal van genoten. Het is tenslotte altijd maar afwachten of je ook echt walvissen ziet, maar we hadden geluk vandaag. We zijn allemaal behoorlijk verkleurd en rozig.. Het was ook erg warm en we zijn best moe. We gaan weer terug naar de camping waar we verder luieren en om half 10 al duiken we ons bed in vandaag.

Dinsdag 22 juli

Vandaag gaan we Boston bezoeken. Voor vandaag hebben we een auto gehuurd om mee op pad te gaan, en John kan die om half 9 al ophalen. Het is een grote witte 6-persoons Chevrolet, en we kunnen er allemaal zeer ruim in zitten. Om een uur of half 11 zijn we al in het centrum van Boston en we parkeren de auto in een grote parkeergarage midden in het centrum, onder het park. (op aanraden van Arno, goeie tip Arno, waarvoor bedankt!). We nemen eerst een lekkere koffie bij Starbucks, en omdat Olaf nu al trek heeft neemt hij vast een lekker broodje bij Subway. Lopen verkennen we de stad. Er is best veel te zien, het is een leuke stad en doet wel een beetje europees aan. We willen ook nog een rit maken met een soort van tram die door de stad heengaat en ook vaart, maar als we eindelijk bij het verkooppunt van de kaartjes  zijn , blijkt dat het zo druk is dat we 3 ½ uur moeten wachten tot we meekunnen. Dat gaan we niet doen, zo lang wachten, dan maar niet. We besluiten rustig naar de auto terug te lopen (het is inmiddels al half 3). We komen nog wel langs een grote Apple winkel. Hier moeten we in natuurlijk. Olaf wil graag een I-pod Touch hebben (Mariska en Peter hadden die in de kerstvakantie in Florida al gekocht) en hij koopt er zo’n ding. In prijs scheelt het zo’n 75 euro vergeleken met Nederland!! Mariska is druk aan t sparen voor een laptop, en had haar zinnen al gezet op een laptop van Apple. Zo’n MacBook kost in Amerika bijna 400 euro minder dan in Nederland. Gelukkig is ze bijna jarig en werkt ze nog veel in de vakantie dus zij koopt er eentje. (nouja, wij schieten het dan maar voor, want ze heeft geen creditcard, Olaf natuurlijk ook niet).  Ik (Carla dus) koop er vast een hoesje voor mijn toekomstige I-phone, die ik in Nederland ga kopen als we weer terug zijn. Om een uur of 5 zijn we weer terug op de camping. ‘sAvonds gaan we in de buurt nog lekker uit eten, we hebben geen zin meer om nog te koken.

Woensdag 23 juli

Vandaag vertrekken we weer. Om 9 uur al gaan we op weg, nadat John eerst de huurauto heeft weggebracht. We gaan eerst naar de Walmart, waar we wel zo’n 1 ½ uur zoet zijn. We slaan weer flink in, en kopen voor Mariska en Peter nog wat leuke t-shirts en spijkerbroek. Om een uur of 11 gaan we rijden, na eerst even getankt te hebben. We vinden een camping vlakbij Albany en blijven hier 2 nachten. Morgen willen we even een dagje niksen. Overmorgen trekken we weer verder en hebben een camping besproken voor 2 nachten bij de Great Finger Lakes. Daarna verder naar de Niagara watervallen, waar we zondag aan zullen komen.

Donderdag 24 juli

Vandaag rustdag. We doen lekker helemaal niks. Nouja niks….. uitslapen tot 11 uur kan ook vermoeiend zijn hoor. We ontbijten op z’n amerikaans met echte pancakes en gebakken eieren met spek. Gelukkig hebben we wel internet op deze camping, anders zouden sommigen van ons de dag niet overleefd hebben…… De dag is zo gauw om en uitrusten doen we zeker wel op deze manier. Heerlijk, zo’n dagje even niksen.

Vrijdag 25 juli

Vandaag dan maar weer vroeg uit de veren. We moeten ongeveer 200 mijl rijden vandaag, dus dat valt nog wel mee. Onderweg zien we gelukkig een Starbucks waar we een heerlijk bakje koffie, cappuccino en frappucino (voor Mariska) halen. Om een uurtje of 1 zijn we al vlakbij de camping. We gaan nog niet meteen naar de camping, want er moet eerst nog even geshopt worden bij een groot outlet center. Het zit in de plaats Waterloo. We slagen wel goed hier. Voor Olaf kopen we een mooie rugzak speciaal voor zijn laptop (hoeft die arme jongen niet meer zo te sjouwen met zijn gewone tas). Voor Mariska en Olaf kopen we nog schoenen en voor John wat poloshirts bij Tommy . We eten een heerlijke pizzapunt in de foodcourt en dan is t weer mooi geweest met shoppen en rijden we naar de camping. Dat is nog maar 5 minuutjes rijden. Het is een hele mooie ruime camping en we hebben een mooie grote plek. Er is een lekker zwembad wat we nog onveilig maken ‘s middags en verder lekker buiten zitten en genieten van t zonnetje.

Zaterdag 26 juli

Shopping!! Again!! Voor we op pad gaan, eerst nog even op kortebroekenjacht in het outletcenter. Ik ga eerst met Olaf en John op pad. We slagen heel erg goed bij 1 winkel!!! Hier kopen we voor $ 100,-: 4 korte broeken (Levis) voor Olaf, 2 korte broeken (Levis) voor John, 2 poloshirts van Nautica voor Olaf , 1 korte broek (Levis) voor Peter en een ¾ spijkerbroek voor mezelf (Carla dus).
Toen Mariska dit hoorde en zag wilde ze toch ook wel even kijken, en samen met haar ben ik nog even teruggegaan naar de winkel. ( Vanity Fair heette het). Voor het gigantische bedrag van $ 80,- kopen we hier nog: 2 korte broeken voor mezelf, 1 zwarte lange broek voor Maris, 2 shirts voor Maris en nog het e.e.a. aan ondergoed/lingerie. Dat is nog eens leuk winkelen!!!!
Dan rijden we met de camper een stuk langs een van de grote meren die hier zijn, maar de weg ligt te ver van het meer om er wat van te zien, en parkeerplaatsen met wandelpaden zijn er helaas ook niet.Dan rijden we maar weer terug naar de camping, en halen onderweg nog even wat boodschappen bij de plaatselijke supermarkt. Terug op de camping gaan we nog lekker zwemmen en Maris en Peter gaan nog een poosje basketballen.

Zondag 27 juli

Vandaag weer een reisdag. Om een uur of half 10 gaan we op pad,  naar een camping vlakbij de watervallen. Eerst doen we nog boodschappen bij de Walmart (hoe kan het ook anders..)  en ik vind er een leuke Snoopy pyama en Maris een leuk badpak. We halen ook de gewone boodschappen natuurlijk.
Rond 2 uur al hebben we de camping gevonden, hij ligt op maar 10 minuten rijden van de Niagara watervallen. We kunnen nog lekker buiten zitten en relaxen en internetten een beetje. Morgen wordt een dag van veel lopen, want dan gaan we de watervallen bekijken.

Maandag 28 juli

Vandaag al om 8 uur opgestaan, we gaan naar de Niagara watervallen! We gaan met de camper en parkeren deze op een grote parkeerplaats vlakbij de watervallen. Het is maar 10 minuutjes rijden gelukkig. Eerst bekijken we de watervallen vanaf Amerikaanse kant. Het is echt schitterend, zo mooi om te zien, en we worden af en toe behoorlijk nat omdat de wind onze kant op staat. Maar we zijn zo weer droog want het is prachtig weer. We gaan eerst met de boot die tot vlak onder de watervallen komt (Maid of the Mist). We krijgen allemaal van die prachtige grote blauwe capes om aan te doen, want anders kom je echt kleddernat van de  boot af. Het is nog lekker rustig en erg leuk om te doen en de watervallen zijn werkelijk schitterend!!! Daarna kijken we nog rond vanaf het uitzichtpunt en dan lopen we richting de “Rainbow Bridge”. Deze brug lopen we over en dan zijn we aan de andere kant van het water, en zijn we in Canada!!! Helemaal officieel natuurlijk met douane en we krijgen een stempel in ons paspoort. Het uitzicht vanaf canadese kant op de watervallen is nog mooier zelfs dan vanaf Amerikaanse kant!! We lopen een heel eind en gaan om een uur of 2 lekker lunchen in een restaurant met bovenverdieping en met uitzicht over de watervallen.
Dan lopen we helemaal terug, gaan weer de brug over en komen Amerika weer in. Rond 4 uur zijn we weer terug op de camping, en zijn erg moe allemaal. Rest van de dag lekker uitrusten en relaxen.

Dinsdag 29 juli

Vandaag een reisdag dus onderweg, en dus weinig te schrijven. We gaan weer weg bij de Niagara en gaan op weg richting richting Pittsburgh. Onderweg halen we wat boodschappen bij de Walmart en rond 4 uur ofzo vinden we een leuke camping waar we 1 nacht blijven. ’s Avonds lekker een vuurtje gestookt buiten!!

Woensdag 30 juli

Vandaag net als gisteren weer een reisdag. We halen onderweg een lekkere koffie bij Starbucks en we komen nog langs een groot outlet shopping center. Die kans kunnen we niet voorbij laten gaan, dus Mariska en ik (Carla dus) gaan even lekker shoppen. We slagen dit keer goed bij Tommy Hilfiger, Gap en een make-up winkel (voor Mariska dan).
We vinden een leuke camping in een plaatsje genaamd Front Royal en blijven hier 3 nachten. Het ligt vlakbij Shenandoah, dat is een Nationaal Park, en vlakbij Washington. We huren dan ook een auto voor de komende 2 dagen. Het is een mooie rustige camping en we zwemmen ’s middags nog lekker even.

Donderdag 31 juli

Vanmorgen eerst de huurauto opgehaald, het is een grote Dodge Ram!! ’s Morgens gaan we naar Shenandoah National Park en rijden een stuk hierdoorheen. Het is helaas een beetje regenachtig dus we wandelen niet want we hebben geen regenjassen mee. We zien wel een beertje de weg oversteken en ook zien we een paar herten. Twee blijven zelfs gewoon midden op de weg stil staan om uit een plas te drinken, en gaan niet aan de kant voor de auto’s.
We rijden het park weer uit en eten bij een Burger King in een plaatsje in de buurt een lekkere hamburger. Het weer is inmiddels weer opgeklaard en het is weer lekker zonnig. Vlakbij zijn ook grotten, en we besluiten deze te gaan bekijken. Je kunt er alleen in met een gids, en dat doen we. Het is een hele mooie, en ook hele grote grot!! We lopen er wel een uur doorheen en maken heel veel foto’s, zo mooi is ‘t.  Als we eruit zijn doen we nog even boodschappen bij een Walmart vlakbij en gaan dan terug naar de camping, waar we rond een uur of 5 zijn. Nog lekker even gezwommen, want het is weer 28 graden!!

Vrijdag 1 augustus

Vandaag naar Washington!!! Om 10 uur gaan we weg, en om half 12 staan we in het centrum van Washington. Alle bezienswaardigheden liggen aan de “Mall”. Eerst lopen we langs het Witte Huis en  zwaaien we allemaal even naar de president (we hopen maar dat hij thuis is). Dan lopen we o.a. naar het Lincoln Memorial, Washington Monument, Vietnam Veterans Monument en uiteindelijk het Capitool. Het is best ver lopen, en het is heel heet vandaag, zeker wel 35 graden. We gaan ook nog een museum in (Smithsonian Air & Space Museum). Hierbinnen is het in ieder geval lekker koel. Er zijn hier heel veel musea, en je kunt ze gratis in allemaal. Maar 1 vinden we wel genoeg voor vandaag. Om een uur of half 7 zoeken we een restaurant op en uitgeput van het vele lopen ploffen we neer en we eten hier heerlijk. Dan lopen we terug naar de auto en pas om 10 uur zijn we terug op de camping. We kunnen nog heerlijk even buiten zitten en uitrusten. We hebben veel gezien en gedaan vandaag, maar 1 dag is veel te weinig eigenlijk. Dus moeten we nog een keertje terug naar Washington, ooit……

Zaterdag 2 augustus

Vanmorgen weer bijtijds opgestaan, want voor half 10 moet de huurauto ingeleverd zijn. John rijdt met de camper naar het autoverhuurbedrijf, ik erachteraan in de Dodge.  Dan gaan we weer op pad met de camper, ditmaal richting Philadelphia. Het is te ver om in 1 dag te rijden, en we maken een tussenstop bij Gettysburg (bekend van de Amerikaanse burgeroorlog). Hier kijken we rond, bij de vele monumenten waar ooit zo gevochten is. We hebben het echter vrij snel gezien en zoeken een camping in de buurt. Om een uur of 2 zijn we er al en we luieren lekker de rest van de dag. Bovendien hebben we hier weer eens fatsoenlijk internet!!