Het Reisverslag

Druk op een datum in de tabel om naar desbetreffende dag te gaan.
Op de rest van de pagina kunt u op de datum klikken om terug naar boven te gaan
  za zo ma di wo do vr
Juli   13 14 15 16 17
  18 19 20 21 22 23 24
Augustus 25 26 27 28 29 30 31
  01 02 03 04 05 06 07
  08 09 10

Maandag 13 Juli

Vanmorgen hebben we eerst de honden naar het pension gebracht. Daarna alle tijd om het huis schoon te maken en de laatste was te doen en op te ruimen. We eten ‘s middags lekker warm, en rond half 5 gaan we maar eens richting Brussel. Rond 7 uur zijn we al bij de luchthaven van Brussel. We hebben 2 kamers in het Campanile Hotel. ‘s Avonds zitten we er nog een poosje buiten op het terras .

Dinsdag 14 Juli

Om half 8 staan we op en gaan ontbijten in het hotel. Dan bellen we een taxi die ons  naar het vliegveld brengt. Het is maar een ritje van 5 minuten. We hebben gisteren al online ingecheckt en hebben de instapkaarten al, dus we hoeven alleen de bagage in te checken. De rij is niet lang en we zijn dan ook gauw klaar. Dan door de douane , waar  het ook erg rustig is, en dan op ons gemak koffie drinken. Wat een rust op het vliegveld hier zeg, een heel verschil met Schiphol, waar het altijd superdruk is, chaotisch, en lange wachtrijen bij de incheckbalies. Dit is erg rustig en relaxed allemaal. Rond 11.15 beginnen ze met instappen, en klokslag 12 uur gaan we de lucht in. Het is 8 uur vliegen naar Washington. Het tijdsverschil is 6 uur met Nederland. In Washington gaat ook alles erg vlot. De koffers zijn er snel, die droppen we op de band en moeten zelf weer door de security. Dan in de (korte) rij bij Immigrations, voor het tijdelijke visum (ze willen hier een digitale foto en vingerafdrukken). Gelukkig zijn we allemaal goedgekeurd en mogen we het land in. Dan moeten we bijna 3 uur wachten voor de volgende vlucht naar Seattle vertrekt. Het is dan nog eens 6 uur vliegen naar Seattle. We zijn doodmoe allemaal, maar goed, we hebben gelukkig geen vertraging gehad. Als we de koffers hebben gaan we de huurauto ophalen. We hebben een midsize SUV gehuurd, maar ze hebben ook een Hummer, dus nemen we een upgrade, want we willen best in een Hummer rijden 4 weken …..!!! Dan snel naar het hotel en slapen, want inmiddels zijn we al bijna 24 u onderweg…   Al s een blok vallen we in slaap.

Woensdag 15 Juli

Om half 8 al staan we op en ontbijten lekker in het hotel. We hebben vanuit onze hotelkamer uitzicht op de Space Needle. We gaan vandaag Seattle bekijken. Eerst gaan we de Space Needle op, die is ongeveer 200 meter hoog, en je hebt bovenin een erg mooi uitzicht over Seattle. We drinken er een lekkere koffie van Starbucks, jammie, de 1e van deze vakantie!!!(en vast niet de laatste ). Dan lopen we naar Pike’s Place Market, waar we rondkijken (soort van overdekte markt) en een leuk berner knuffeltje kopen. Het is vlakbij het water, en we zitten nog lekker een tijdje op een bankje bij het water. Het is prachtig weer, ergens tussen de 25 en 30 graden. Dan gaan we met de bus naar Pioneer Square, waar we in de buurt rondkijken en een lekker broodje eten bij Subway. Dan is het al een uur of 3 en zijn we eigenlijk wel moe. We gaan terug naar het hotel en rusten een uurtje uit. Dan gaan we met de auto naar een Walmart, waar we een Tom-Tom voor in de auto kopen en een koelbox, en een voorraadje flesjes water en blikjes fris. Na een lekkere milkshake gaan we terug naar het hotel. ‘s Avonds gaan we eten bij Outback Steakhouse, het is erg lekker. Om half 11 zijn we doodop en ploffen in bed, we moeten nog even wennen aan het tijdsverschil en bijkomen van de lange reis. Morgen weer een dag!

Donderdag 16 Juli

Vandaag gaan we de Boeing fabrieken bezoeken. We hebben via internet al tickets besteld voor de rondleiding. Om 11 uur begint onze rondleiding. Het zijn gigantisch grote gebouwen, en met een bus worden we er met een gids heengebracht. Je mag geen fototoestellen of telefoons meenemen helaas. Het is erg mooi en indrukwekkend om te zien, we zien o.a. hoe de Boeing 747, 777 en de nieuwe 787 (het grootste en nieuwste type) gemaakt worden. Buiten staan ook een aantal vliegtuigen, waaronder 2 nieuwe 787’s, en ook 2 hele grote “dreamlifters”, dit zijn aangepaste  747 vliegtuigen waarin ze onderdelen vervoeren voor de fabricage van de 787. Vlak voor wij weggaan, gaat er eentje de lucht in, en we kunnen er mooi foto’s en video van maken. Het is echt een enorm groot toestel, wauwwwwww! Dan gaan we naar een shopping mall en eten er eerst maar eens wat, het is inmiddels al 2 uur. We kopen bij de Apple Store een nieuwe hoes voor mijn Iphone en eentje voor Mariska d’r Ipod. Voor ons nichtje van 9 kopen we een heel leuk setje voor haar beer, bij de Build a Bear shop. En bij warenhuis Macy’s zie  ik voor Mariska een mooie galajurk, en ik koop ‘m maar meteen, want ze wilde graag dat we er eentje voor haar meenamen. Nu maar hopen dat ie past….
Om een uur of kwart over 4 zijn we weer terug in het hotel, waar we een paar uurtjes uitrusten. ‘s Avonds gaan we Seattle nog even in, op souvenierjacht, en we gaan lekker uit eten. Morgen gaan we weg uit Seattle, richting het zuiden, naar Mount Rainier.

Vrijdag 17 Juli

Na het ontbijt checken we uit en gaan op weg naar Mount Rainier. Dit is een nationaal park met hoge bergen (ruim 4000 m) waar veel sneeuw ligt nog. Onderweg halen we nog wat boodschappen en natuurlijk een lekkere bak koffie bij Starbucks. Bij de ingang van Mount Rainier kopen we een jaarpas die voor alle nationale parken geldig is. We rijden helemaal naar boven tot je niet verder kunt met de auto. Hier is o.a. het Visitor’s Centre, een restaurant, winkel en hier beginnen allerlei wandelingen. Er ligt ook nog sneeuw haha, dus we kunnen in de sneeuw lopen en sneeuwballen gooien!! Erg leuk! Het is wel lekker weer, beneden in het dal was het rond de 28 gr, boven op 2000 m hoogte is het nog 22 gr!!
We picknicken hier ook, er zijn heel veel picknickbanken, en we hebben schitterend uitzicht over de besneeuwde bergen. Helaas zijn er veel muggen, die ons erg lekker vinden…! Dus we zijn gauw klaar met picknicken en lopen maar verder. Als we weer naar beneden rijden zien we op heel veel plaatsen naast de weg nog sneeuw liggen. De weg is ook maar 3 maanden per jaar geopend, alleen juli/aug en sept. Verder is de weg door de sneeuw niet begaanbaar.
We rijden nog een stuk verder naar het zuiden, en rond half 6 vinden we een hotel. We hebben een mooie hele grote kamer, met 2 hele grote bedden en een apart zitgedeelte en keukentje. ’s Avonds eten we bij een Mexicaans restaurant, dat vlakbij het hotel ligt. (erg duur hier hoor, voor $55 eten en drinken we met zijn vieren haha)!

Zaterdag 18 Juli

Eerst maar eens lekker uitgebreid ontbeten in een plaatselijk restaurant. We eten heerlijk pancakes, en scrambled eggs met toast, jammie. Dit doen we niet te vaak, want dan vliegen de kilo’s er aan…. Vandaag gaan we naar Portland, dat is nog maar 60 mijl rijden. Gisteravond hebben we via internet het Hilton hotel gereserveerd voor 1 nacht, en we rijden daar meteen heen, want dan kunnen we de auto in de parkeergarage zetten. We hebben de rest van de dag om Portland te bekijken, het is een erg leuke stad. Op een plein zijn ze zelfs bezig zandsculpturen te maken, erg leuk en mooi om te zien. We zien ook nog Chinatown, al is het hier lang zo groot niet als bijv. in New York. Het is erg heet vandaag, rond de 32gr. Op een terras vlakbij het hotel drinken we heerlijke cocktails (alcoholvrij natuurlijk), ze zijn heerlijk, en in hele grote glazen natuurlijk (hoe kan t ook anders he, we zijn tenslotte in Amerika). ’s Avonds eten we lekker bij een Italiaans restaurant.

Zondag 19 Juli

Vandaag lekker een beetje uitgeslapen, tot 9 uur ofzo. We ontbijten bij Starbucks, waar we lekker op het terras kunnen zitten. Vandaag rijden we naar de kust (Stille Oceaan, in de staat Oregon). We beginnen met wat shoppen in een outletcenter, waar we alleen in de schoenenwinkel slagen voor slechts 4 paar schoenen haha. (waaronder 2 paar voor Mariska). Bij Subway eten we weer een overheerlijk broodje en we gaan dan een vuurtoren bekijken. Het is wel een stuk kouder hier aan de oceaan, in het binnenland was het nog 29gr, aan de kust nog maar 17 a 18 gr.  Als we boven bij de vuurtoren zijn lijkt het wel winter, het is nog maar 11 gr. Het stormt boven de rotsen en het is berekoud…..lopen wij daar in onze korte broeken en hemdjes, pfffft. Snel de fleecevesten maar uit de auto gehaald, anders bevriezen we nog. Het waait zo hard dat het zelfs moeilijk is de videocamera stil te houden. Het is wel erg mooi en we hebben een schitterend uitzicht over de oceaan en op de kust. Er zijn ook veel rotsen voor de kust, waar hele kolonies met vogels zitten (wat voor vogels weten we niet, wie het weet mag het zeggen….). We vinden het te koud om aan de kust te blijven dus we rijden het binnenland weer in, in zuidelijke richting. We slapen weer in een Best Western hotel, waar we een hele grote suite hebben met een hele grote aparte zithoek, bureauhoek, keuken en zelfs een balkon.  ’s Avonds hoeven we niet te zoeken naar een restaurant, vlak naast het hotel zit een restaurant waar we heerlijk eten.

Maandag 20 Juli

We kunnen in het hotel ontbijten gelukkig. Vandaag gaan we naar Crater Lake National Park. Het is ongeveer 2 ½ uur rijden. Het is er heel erg mooi. Crater Lake is een vulkaan die ooit (pas een jaartje of 6000 geleden…) is uitgebarsten en onder water gelopen. Het is een heel groot diepblauw meer, met verschillende kleuren blauw, en hele mooie rotsen daaromheen, waar nog sneeuw ligt. Zelfs bij de parkeerplaatsen ligt nog sneeuw, terwijl het toch heel warm is, rond de 30 gr. Het lijkt soms wel wintersportvakantie in de zomer, we hebben vandaag zelfs nog sneeuwballen gegooid haha. We stoppen bij verschillende uitkijkpunten, en bij het Visitor’s Centre drinken we wat. ’s Avonds slapen we alweer in een Best Western hotel, in het plaatsje Klamath Falls. Er is ook een zwembad bij het hotel, en ’s middags gaan we lekker een poosje zwemmen en luieren.

Dinsdag 21 Juli

Vandaag geen bijzondere plannen, een beetje een luie dag waarop we wel een stuk naar het zuiden rijden weer. We shoppen wel even bij de Walmart. Lopen we daar : ik zie…ik zie : SNOOPY!!!! Een hele leuke tas met Snoopy er op, die is voor mij haha. (voor degenen die het nog niet weten, ik ben Snoopy-fan!).  Die wordt gekocht dus….. We rijden maar een paar uurtjes vandaag en om een uur of 2 zijn we het zat en zoeken een hotel. We checken in bij een La Quinta Inn Hotel, hier is ook een zwembad bij, waar we een lekkere duik nemen, en er is ook een lekker bubbelbad waar we ingaan.  Het is heel erg heet vandaag, : 38 graden!!! ’s Avonds gaan we nog even naar een groot winkelcentrum en kopen bij JC Penneys nog wat korte broeken en shirts voor de jongens. (alles is hier gewoon open ’s avonds, makkelijk hoor). Na het eten gaan we nog  naar een hele bijzondere glazen loopbrug, die heel mooi verlicht is ’s avonds. Het is nog steeds 32 gr, om half 10 ’s avonds (en al helemaal donker).

Woensdag 22 Juli

Vandaag gaan we naar Lassen Volcanic Park. Het is niet zo heel ver rijden gelukkig. We maken hier een flinke wandeling, waarin we aardig moeten klimmen ook. Het uitzicht over de bergen is wel schitterend. In het dal  is een groot vulkanisch gebied met spuitende rook, bubbelend water en stinkende bubbelende  modderpoelen. Gelukkig zijn hier houten wandelpaden overheen gemaakt. Het stinkt wel verschrikkelijk hier naar rotte eieren hahaha. Bij wat andere uitzichtpunten stoppen we even en maken alleen wat foto’s. Het hotel waar we overnachten heeft een heerlijk zwembad waar we nog lekker even zwemmen.

Donderdag 23 Juli

Vandaag weer een reisdag met geen parken op het programma, dus we slapen lekker uit tot half 10. Na het ontbijt en een lekkere koffie bij Starbucks gaan we op weg, want we moeten nog wel een stuk richting het zuiden rijden, richting Yosemite National Park. Onderweg komen we nog langs een grote shopping mall, waar we maar even heengaan. Voor Olaf kopen we een paar nieuwe sportschoenen en voor mezelf (Carla dus) nieuwe wandelschoenen. Is wel zoeken hoor, ik moet bij de herenmaten kijken, want mijn maat (43)hebben ze, net zoals in Nederland, natuurlijk niet bij de damesschoenen. Maargoed, het zijn wandelschoenen, dus dan maakt het niet zoveel uit. Het zijn heerlijk stevige, echte wandelschoenen geworden.  We overnachten in Oakdale en vinden weer een Best Western hotel waar we weer een hele grote familiekamer hebben.

Vrijdag 24 Juli

Vandaag gaan we naar Yosemite National Park!!! Het is ongeveer een uur rijden voor we bij de westingang van het park zijn. We willen over een pas naar de oostingang van het park rijden,over de Tioga Pas. Daar zijn we bij ons vorige bezoek aan Yosemite nog niet geweest. Het is een prachtige weg, heel hoog, het hoogste punt is wel 10.000 voet, oftewel bijna 4000 meter hoog. En toch heerlijk warm, een graad of 25 nog daarboven. Het is echt schitterend, en we hebben fantastische uitzichten over de hoge granietrotsen (o.a. de Half Dome). We stoppen een aantal keren om foto’s te nemen en om te wandelen. Als we Yosemite uit zijn gaan we nog even in een klein plaatsje kijken, Lee Vining. Dan rijden we nog een stukje door en parkeren de auto bij Mono Lake. Dit is een heel zout meer, net als de Dode Zee, met 2 vulkanen ernaast. En stenen die omhooggroeien in het meer door het zout dat zich op de stenen vastzet. Het is een mooi gezicht. Het is ook verschrikkelijk heet weer hier, en na 20 minuten wandelen zijn we blij dat we weer in de auto zitten. Dan is het nog een kwartiertje rijden tot de volgende plaats, Mammoth Lakes, waar we een hotel zoeken. Het wordt weer een Best Western Hotel. ’s Avonds weer lekker uit eten bij een restaurant vlakbij, en John en Peter  nemen ’s avonds nog even een duik in het binnenzwembad in het hotel.

Zaterdag 25 Juli

Vandaag staat alleen een rit naar Lone Pine op het programma, hier hebben we voor de laatste nacht voor Death Valley een hotel gereserveerd. Het is een paar uur rijden, dus dat valt mee. ’s Morgens wilden we eerst nog Devils Postpile (een of ander natuurpark) bezoeken, maar daar kan je alleen met een shuttle bus heen. Maar de rij om kaartjes voor die bus te kopen is zo giga lang, dat we al snel weg zijn….. dat doen we niet. Dan halen we maar bij Starbucks een lekkere koffie en slaan nog een paar boodschappen in (noodrantsoen voor in Death Valley haha).  Onderweg stoppen we nog bij Manzanar National Historical Site. Hier hebben in de jaren ‘40 Amerikaanse Japanners in kampen gezeten…  Om een uur of 2 zijn we al in het hotel en de rest van de middag relaxen. Morgen staat ons een lange dag te wachten.

Zondag 26 Juli

Vandaag om 7 uur al opgestaan, pfff en dat voor de zondag…. Na het ontbijt rijden we naar Death Valley, wat nog 100 mijl rijden is tot de ingang van het park. We zijn er dus redelijk vroeg, en het is ook nog niet zo heet, slechts 45 graden….. Nou, als je uit de auto stapt is het net of je in een oven stapt hoor, zo ontzettend heet. We stoppen bij een aantal uitkijkpunten, o.a. het Visitors Centre bij Furnace Creek,, Devils Golfcourse, Badwater en Zabriskie Point. Badwater ligt ongeveer 85 m onder de zeespiegel, en is hiermee het laagste punt van het westelijk halfrond. Death Valley is het op 1 na heetste plekje op  aarde trouwens. Alleen bij Badwater en Zabriskie Point maken we een klein wandelingetje, want het is gewoon te heet om langer dan een minuut of 10/15 buiten in de hitte te zijn. Het is wel een schitterend park, en vanuit de auto hebben we mooie uitzichten over de bergen en zoutvlakten. Na Death Valley rijden we via Las Vegas naar ons huis in Washington, Utah. Het is nog een paar uur rijden. De snelweg komt vlaklangs Las Vegas, en we zien vanuit de auto een paar bekende hotels langs de Strip, o.a. MGM, Ceasars Palace, Mandalay Bay en Circus Circus. Erg leuk om te zien, want we waren al een paar keer eerder in Vegas (voor t laatst in 2007). En van 8 tot 10 augustus logeren we in het Mandalay Bay Hotel in Vegas. Omdat we nog niet geluncht hebben stoppen we bij een outletcentre aan de rand van Las Vegas, en gaan in de foodcourt een heerlijk broodje bij Subway eten. Dan is het nog een kleine 2 uur rijden naar het vakantiehuis, waar we ongeveer om 5 uur ’s middags aankomen. Eigenlijk 6 uur, want we zijn nu in de staat Utah, en dat ligt in een andere tijdzone, dus de horloges moeten een uur vooruit. Het verschil met Nederland is nu nog maar 8 uur (i.p.v. 9 uur). We pakken de tassen uit, en dan gaan John en ik even naar de Walmart om boodschappen te doen. Na het eten nemen we nog een duik in ons eigen zwembad, heerlijk!!! Want ook hier is het 43 graden. Het huis is wel erg mooi trouwens, heel mooi ingericht, lekker ruim en heel compleet. En een eigen zwembad en putting green.

Maandag 27 Juli

Vandaag eens heerlijk uitgeslapen, dat hadden we wel nodig na gisteren. Gelukkig zijn er een wasmachine en droger in het huis, want we hebben een paar tassen vol was bij elkaar gespaard……. We gaan dan ook niet weg vandaag, en relaxen lekker in en om het huis. Lekker een paar keer het zwembad in, want bij 42/43 graden zit je niet echt lang buiten…..

Dinsdag 28 Juli

Vandaag gaan we even naar Snow Canyon, dat is maar een half uurtje rijden vanaf ons huis. Het is een heel mooi Statepark, met veel rode bergen en rotsen, en ook nog zandduinen. Het is niet zo groot en we wandelen alleen even bij de zandduinen. Het is eigenlijk veel te heet om te gaan wandelen. Maar toch veel foto’s gemaakt, het is verschrikkelijk mooi hier…. ’s Middags gaan John en ik nog even naar de Walmart wat inkopen doen (en ja, voor Mariska weer e.e.a. gekocht, o.a. make-up (kost hier een derde van wat het in Ned kost) en een skinnyjeans voor slechts $12,-. Kleding is echt heel goedkoop hier, niet alleen bij de Walmart, ook in andere winkels, en ook merkkleding is een stuk goedkoper dan in Nederland. Hier in de buurt zit ook nog een outletcenter, daar gaan we van de week ook nog heen (nouja, John en ik dan, de jongens zullen wel niet mee willen…..). Daarna nog lekker een poosje het zwembad in, en dan is het alweer 7 uur, tijd om te gaan koken.

Woensdag 29 Juli

Een heerlijk lui dagje maken we ervan vandaag. We hebben geen zin om weg te gaan en iets te bezichtigen. We zwemmen lekker en verder doen we niet veel. ’s Middags gaan John en ik even naar een klein outletcenter in St. George, een plaatsje vlakbij, maar we kunnen niet echt slagen. Alleen voor Mariska zie ik een heel leuk knalroze shirtje wat ik voor haar koop.

Donderdag 30 Juli

We staan al om 8 uur op vandaag, want we willen op tijd weg. We gaan naar Zion National Park vandaag!!!. Om de ergste hitte een beetje voor te zijn willen we een beetje vroeg weg, dus rond 9 uur vertrekken we al. Het is een kleine 3 kwartier rijden, dus al lekker vroeg zijn we er. De auto kunnen we nu het nog vroeg is gewoon in het park bij het Visitors Centre parkeren. Daarvandaan rijden gratis shuttlebussen het park door, want je mag met je eigen auto in een groot gedeelte van het park niet komen. Maar er rijden genoeg shuttlebussen, elke 5-7 minuten komt er wel een langs, en er zijn genoeg opstapplaatsen.  Het is nog niet zo heet gelukkig, maar 28 gr! We gaan met de shuttlebus naar het eindpunt: de Temple of Sinawava. Hier maken we een mooie wandeling langs de rivier de Virgin tot we niet verder kunnen. Hier kun je door het water verder de kloof in lopen, maar dat kan alleen met speciale schoenen of watersandalen want hier en daar is het best wel diep, en er liggen allemaal keien, dus even een stukje met je blote voeten door het water lopen is echt onmogelijk hier. Maar we zitten hier even en drinken wat. Er lopen ook heel veel kleine eekhoorns (squirrels) hier, erg leuk!. Dan lopen we hetzelfde pad weer terug naar de halte van de shuttlebus. Zion is een heel mooi park, met hoge meest roodgekleurde rotsen, echt prachtig!!!.  Onderweg stappen we bij een paar plaatsen nog uit en maken een kleine wandeling. Onder andere bij Weeping Rock, dit zijn hoge rotsen waar constant water uit loopt, het lijkt wel of het regent eronder. De rotsen zijn nl. van heel poreus steen, en hebben in de loop van de jaren (800-1200 jaar) zoveel regenwater opgenomen dat het er nu constant uit sijpelt. Heel apart! Inmiddels is het al half 1 en hebben we trek gekregen dus stoppen we bij Zion’s Lodge, waar een restaurant en winkel zitten om wat te eten. We kopen in de winkel een mooie “kokopelli”figuur van metaal om thuis op te hangen (kokopelli is een soort indianenfiguur wat je hier veel ziet op afbeeldingen en kunst, heel apart). Ik was al lang op zoek naar zo’n ding, en hier vinden we er eentje!!! We kopen ook nog 2 kleinere om in onze slaapkamer te hangen.  Ik koop ook nog een mooie ketting hier voor mezelf. Met de bus gaan we weer terug naar de auto. Bij een winkel in Springdale, een plaatsje vlak voor Zion, kopen we nog 2 kleinere metalen “kokopelli’s. Pas rond 4 uur zijn we thuis en we gaan nog lekker even in ons zwembad relaxen.

Vrijdag 31 Juli

Weer heerlijk uitgeslapen vandaag, het is tenslotte vakantie!! Met Olaf maak ik de Walmart onveilig!! Heerlijk om daar te shoppen, zo groot en zoveel keus (levensmiddelen, geneesmiddelen, kleding, meubels, autobanden, fietsen, speelgoed, tuinspullen, sportartikelen, je kan het  zo gek niet bedenken of de Walmart heeft het). En: 24 uur per dag geopend hoor!!! Dus mocht je midden in de nacht zin hebben om boodschappen te doen of lekker te shoppen, gewoon naar de Walmart gaan, die is gewoon open!! En dan die megagrote verpakkingen van alles: een gallon(bijna 4 liter) melk of een gallon limonade is heel normaal hier. Ik zal van de week eens foto;s maken in de Walmart, want als je sommige verpakkingen ziet…… echt ongelofelijk, een zak suiker van 5 kilo, een emmer ijs van 5 liter, een pot ketchup van 3 liter, is heel normaal hier haha.  ’s Middags gaan John en ik nog even naar een shoppingmall (ja hij moet eraan geloven nu Mariska er niet is om mee te gaan shoppen met mij hahahaha). We kopen voor John en Olaf wat korte broeken en shirts .

Zaterdag 1 augustus

Ook vandaag weer rustig aan gedaan, lekker uitgeslapen en relaxed. Met Peter ga ik even naar de Walmart, want hij heeft een nieuwe duikbril nodig. We kopen nog wat kleine dingetjes. Naast de Walmart zit een dierenwinkel waar we ook even in gaan. Tjonge, zo’n grote dierenwinkel heb ik nog nooit gezien. Wat een enorme keus. We kopen voor de honden een zak lekkere kluifjes om mee te nemen voor ze, en voor Jinte nog een heel leuk speeltje wat geluid maakt. (ja, al is ze 2 jaar, ze vind dat soort speeltjes nog steeds geweldig). We kijken onze ogen uit in deze dierenwinkel. Ze verkopen ook honden kleertjes hier. Echt belachelijk wat ze allemaal hebben: jurkjes, pakjes, schoentjes, feestpakjes, soort van carnavalspakjes, hoedjes tshirtjes….. bedenk t maar of ze hebben het (wel allemaal klein, voor kleine hondjes dus, niet voor die kanjers van ons…!!).  ’s Middags en ’s avonds (ja, ook ’s avonds is het hier nog minstens 38 graden) zwemmen we lekker. Verder zitten we meest binnen, omdat het gewoon te heet is om (lang) buiten te zitten.

Zondag 2 augustus

Een lekker lui dagje weer vandaag. Heerlijk uitgeslapen voor de verandering, en lekker gezwommen en even buiten gezeten (even maar….   anders smelt je… haha). Wel  ’s middags met John even naar een schoenenwinkel in het outletcentre gereden, en voor hem een paar schoenen gekocht en bij de Walmart even geweest. Lekker weinig gedaan dus!

Maandag 3 augustus

Vroeg opgestaan, bij 8en al. We gaan naar Bryce Canyon vandaag, en dat is ongeveer 2 ½ uur rijden. Onderweg komen we langs Cedar City, waar we even een lekkere koffie halen bij Starbucks. Rond 11 uur zijn we bij de ingang van Bryce. We gaan eerst naar het Visitors Centre en rijden dan het park in. We zijn in 2005 en 2007 ook al in Bryce geweest, maar toen niet met eigen auto, omdat we toen met een camper op stap waren. Maar er rijden ook (gratis) shuttle bussen in het park, dat is ideaal als je de camper op de campground laat staan. Maar nu konden we ook een stuk van Bryce met onze eigen auto verkennen, want er is een heel stuk waar geen shuttlebussen rijden. We stoppen bij verschillende uitkijkpunten, en het is weer verschrikkelijk mooi. Je blijft foto’s maken…. Ook al hebben we het al 2 keer eerder gezien, het is gewoon verbazingwekkend hoe dit kan ontstaan. John, Olaf en Peter gaan nog een wandeling maken (Navajo loop en Queens garden, total 1 ½ uur lopen).Ze starten bij Sunrise Point.  Ik ga niet mee, we hebben dit in 2007 ook al gelopen, en er zitten erg stijle stukken tussen, want de wandeling gaat een heel eind naar beneden, de canyon in. Ik loop ondertussen een stuk langs de rand en ga ondertussen naar de giftshop. Bij Sunset Point haal ik ze weer op met de auto. Het is lekker rustig in het park, dat zal wel komen omdat het maandag is….. Daar hadden we al op gehoopt, we waren speciaal niet in het weekend gegaan. Het weer is ook ideal hier, het is (maar) 27 graden!!! Pas rond 7 uur zijn we weer thuis!!! Omdat ik geen zin heb om dan nog te gaan koken, gaan we in de buurt lekker uit eten.

Dinsdag 4 augustus

John en Peter gaan golfen vandaag! Ze zijn in total 5 uur weggeweest, en hebben 18 holes gedaan. Wel een karretje gehuurd natuurlijk, dat doen ze hier allemaal. De golfbanen hier zijn zo uitgestrekt, het is geen doen om alles helemaal te lopen (bovendien met 40 gr veel te heet…) Als ze terug zijn ga ik met Olaf even boodschappen doen bij de Walmart en even naar de shoppingmall. Bij een grote boekwinkel (Barnes and Noble) koopt Olaf nog een boek, omdat hij al door zijn boeken door is….. Ik koop voor mezelf en voor Mariska nog wat kleding (t-shirt/vest….in de opruiming, 2 vesten voor $21,- dat is rond de 16/17 euro!!!). Dat is nog eens leuk shoppen haha.  Verder niks bijzonders vandaag. Morgen gaan we waarschijnlijk weer naar Zion!!!

Woensdag 5 augustus

Pff alweer om 8 uur opgestaan vandaag, want we gaan weer naar Zion. En dan is het wel lekker om een beetje vroeg in het park te zijn, dan is het nog niet zo heel heet. We maken een mooie wandeling die langs de rivier de Virgin loopt. Met de shuttlebus gaan we dan weer terug naar de parkeerplaats waar de auto staat. Dan rijden via een andere weg terug het park uit, aan de westkant. Dit is een hele mooie weg die nogal hoog en bochtig is en door een tunnel gaat, maar het uitzicht over Zion is dan echt heel mooi. We rijden via Kanab weer terug naar ons vakantiehuis. Onderweg stoppen en kijken we nog even bij Pipe Springs National Monument. Dit is een oud huis, gesticht in 1871 door de mormonen.We zijn er snel uitgekeken en rijden dan door naar huis.

Donderdag 6 augustus

Er staat niets bijzonders op het programma vandaag, gewoon lekker een luie vakantiedag. Alleen even naar de Walmart en naar Barnes & Noble met Olaf. (dit is een supergrote boekwinkel, bijna zo groot als een supermarket in Nederland). Olaf koopt ere en serie boeken en ik 2 boeken van Snoopy!! Vanavond blijven we tot half 1 op, want dan is het in Nederland half 9 ‘s morgens, en kunnen we Mariska wakker bellen om haar als eerste te feliciteren, want ze is 7 augustus jarig!!!!

Vrijdag 7 augustus

Mariska is jarig vandaag, ze wordt 17 !!! We hebben haar vannacht al gebeld, en een kaart is onderweg naar haar. Ze krijgt veel vriendinnen op bezoek vanavond, en een aantal zijn er ook overdag al en die blijven gezellig mee eten bij haar. Wij vieren het volgende week met haar, als we weer in Nederland zijn. Voor ons is het de laatste dag in ons vakantiehuis, dus alles moet ingepakt worden. We hebben er nog maar een grote koffer bijgekocht, anders kunnen we alles niet mee terug nemen. Verder lekker wat buiten zitten en zwemmen vandaag. Het is gelukkig niet meer zo heel heet, nog maar een graad of 34, dus we kunnen ook eens lekker buiten zitten.

Zaterdag 8 augustus

De Hummer zit vol, want we hebben nu 7 tassen/koffers achterin! (toen we kwamen waren het er 5 haha). We gaan vandaag naar Las Vegas, waar we een luxe suite gereserveerd hebben in The HOTEL, dit hoort bij het Mandalay Bay Hotel. Via Valley of Fire Statepark rijden we erheen. In Valley of Fire zijn weer veel rode rotspartijen en het is er best mooi. We stoppen een paar keer om te fotograferen en wat te wandelen. Rond half 2 zijn we in Las Vegas en we gaan eerst naar de Foodcourt in het outletcentre om watt e eten. Er zit daar ook een hele grote fotowinkel, waar we nog een nieuwe lens kopen voor onze fotocamera. Dan naar het hotel, waar we inchecken. We moeten wel even zoeken, want het is allemaal zo groot. We hebben een hele mooie suite, met woonkamer en aparte slaapkamer. Ook een gigagrote badkamer. In total zijn er 3 tv’s (1 in woonkamer, 1 in slaapkamer en 1 in badkamer, dus als we douchen of in bad liggen kunnen we zelfs nog tv kijken hahaha). We gaan ‘smiddags nog lekker naar het zwembadcomplex. Er zijn hier verschillende zwembaden, onder andere een groot golfslagbad met strand en ligstoelen (gewoon buiten hoor) en een zgn. Lazy River. Dit is een soort van rivier die rondloopt met een stroomversnelling waar je je heerlijk in kunt laten ronddrijven, al dan niet met een grote opblaasband. Het water is heerlijk en we vermaken ons prima. ‘s Avonds eten we heerlijk bij Outback Steakhouse, en we lopen een stuk over de Strip. We zien o.a. 2 keer de fonteinenshow bij het Bellagio en we kijken ook bij de Piratenshow bij Treasure Island. Pas om half 12 zijn we terug op de kamer, en we zijn best moe. We hebben een heel eind gelopen en het is ook hier erg heet.

Zondag 9 augustus

We gaan vanmorgen eerst ontbijten bij IHOP. Hier kun je heerlijk ontbijten met bijv pancakes, eieren met toost etc etc.De keus is zo groot dat het moeilijk is iets uit te kiezen. Het is heerlijk allemaal (dit moet je niet elke dag doen, want dan kom je tonnetje rond weer terug, maar het is wel erg lekker voor een keertje). Dan rijden we naar een grote sportwinkel waar we nog golfschoenen kopen voor John en Peter (ja, in Amerika zijn alle winkels ook op zondag gewoon open, overall!!! Makkelijk hoor….). ‘s Middags gaan we lekker naar het zwembad bij het hotel, en ‘s avonds lopen we een ander gedeelte van de Strip. ‘s Avonds pakken we vast zoveel mogelijk in, want we moeten heel vroeg op morgen.

Maandag 10 augustus

De allerlaatste dag in Amerika alweer. We staan al om 5 uur op. Bij half 6 rijden we weg bij het hotel, en we gaan eerst de huurauto inleveren bij het vliegveld. Dit gaat verder vrij snel en met een shuttlebus worden we naar het vliegveld gebracht. We checken in en gaan dan eerst ontbijten. Gelukkig zit er ook een Starbucks, waar we ontbijten met verse croissants, jus d’ orange en natuurlijk lekkere koffie. Dan door de douane en wachten tot we het vliegtuig in kunnen. Om 10 voor half 9 gaan we netjes volgens schema, de lucht in. We hebben een tussenstop in Washington. Hier moeten we nog 2 uurtjes wachten tot de vlucht naar Brussel vertrekt. We hebben geen vertraging gelukkig, en we hebben zelfs de wind mee, zodat we een half uurtje eerder landen op Brussel Airport (om 7 uur ‘s morgens ipv half 8). We dommelen een beetje in het vliegtuig en verder vermaken we ons met films kijken op de prive-tv schermpjes en muziek luisteren. Op dinsdagmorgen komen we dus aan, en als we alle tassen hebben nemen we een taxi naar het hotel waar we op de heenweg overnacht hebben, (vlakbij het vliegveld) want daar staat onze auto nog. Olaf rijdt terug naar huis, en rond 11 uur zijn we weer thuis. De honden zijn helemaal gek als we thuis komen, Jinte springt zowat in mijn nek, maar ook de rest wordt bestormd. En we zien eindelijk Mariska weer, die hebben we 4 ½ week niet gezien, en zij heeft 3 weken alleen thuis gezeten en op de honden gepast…. Maar alles is goed gegaan, en we gaan lekker aan de koffie met gebak. De vakantie zit er weer op. Nu weer plannen gaan maken voor volgend jaar……………………..
We hebben een heerlijke vakantie gehad weer, en weer veel beleefd en gezien.